עיצוב משרד שמעודד יצירתיות

מיתוג סביבת עבודה במשרדי סטארטאפ הכולל לוחות ושטיח צבעוניים המותאמים למיתוג

המאפיינים של עיצוב משרד התומך ביצירתיות ומטפח אותה

מילת הקסם "יצירתיות" היא מושא התשוקה של חברות הייטק וסטארט אפ ואחד המפתחות להצלחת חברות במציאות המשתנה כהרף עין של זמננו.

בכתבה זו אנסה לענות על השאלה ואביא להמחשת דבריי דוגמאות של שני פרויקטים
עבור חברות היי טק שראו חשיבות מיוחדת בעידוד עובדיהן ליצירתיות ולחשיבה מחוץ לקופסא.

לפי הויקיפדיה תנאי ראשון לתוצר יצירתי הוא שהתוצר חייב לכלול אלמנטים של חדשנות וראשוניות , התנאי השני הוא שהתוצר יהיה בעל ערך בהקשר כלשהו לקהילה.
מהם התנאים התומכים ביצירתיות  ומטפחים אותה?

מחקרים מראים שתחושת בטחון ואמון ורגשות חיוביים כמו תחושת חופש, אופטימיות, הנאה והתלהבות מעודדים יצירתיות.
לסביבת העבודה, מעצם תכונתה המיוחדת, שהיא עוטפת את המשתמשים בה, יש השפעה אדירה על רגשות ותחושות. מכאן משתמע שמלבד יצירת דינמיקה קבוצתית שמעודדת את הרגשות הללו חשוב שגם חלל העבודה ישדר את המסרים מתאימים בהתאמה.

עיצוב חדר מנהל מזכוכית עם צבעוניות לפי צבעי הלוגו של החברה.

קיימים כמה אפיונים למשרדים שתומכים באווירה יצירתית ויצרנית במשרד:

  1. תחושת בטחון, אמון ואינטימיות שנוצרת על ידי הרגשה של שייכות למקום.
  2. שמירה על צביון אישי בקבוצה.
  3. אופטימיות וחשיבה חיובית.
  4. התלהבות ואנרגיות גבוהות.
עיצוב פנים משרד זכוכית במשרי חברת הייטק

עיצוב משרד כסביבת עבודה שיוצרת תחושת בטחון, אמון ואינטימיות

תתפלאו, אפשר ורצוי לייצר את התחושות הללו באמצעות עיצוב משרד מושכל. השייכות של העובדים לחברה וזה לזה יכולה כאמור ליצור אוירה של בטחון ואמון אפשר להשיג זאת על  ידי שליטה של העובדים בסידור העמדות שלהם כדי שייצרו לעצמם את פינת העבודה האופטימלית, מטרה זו תושג על ידי מתן אופציות לעובדים לסידור העמדות שמתוכן יוכלו לבחור או בתכנון עמדות העבודה כך שתתאפשר גמישות ואפשר יהיה לבצע סידור מחדש בהמשך.
כך למשל, במשרדי Celltick העובדים קבעו את סידור השולחנות בחלל הפתוח

מסדרון צבעוני המייצר מקצב מהנה לעבודה בחברת הייטק

תחושה של שייכות נוצרת גם על ידי מתן אפשרות ליצירת חותם אישי של כל עובד על סביבתו הקרובה ועמדת העבודה שלו. לכן לא רק שיש לעודד את העובדים להביא חפצים אישיים שישתלבו במשרדים אלא גם לתכנן עבורם פלטפורמות להתבטאות ויצירת קשר.
במשרדי UXpert מיקמנו  מאחורי עמדות העבודה ובחדרי הפגישות הקטנים לוחות אמייל מגנטיים מחיקים שמקסמו את התקשורת בין העובדים ונתנו חופש יצירה והתבטאות.
הצוות של UXpert לקח את ההזמנה בשתי ידיים והלוח מנומר לכל אורכו בציורים, כתובים ואמרי שפר.

עיצוב פינת מפגשים בלתי פורמליים צבעוני ומהנה במשרדי חברת הייטק

מעבר לכך, מתן אפשרות לביטוי עצמי אינדיבידואלי מאפשרת שמירה על צביון אישי בקבוצה, במיוחד אם מדובר בחלל שבו יושבים יחד ולא בחדרים אישיים. בסופו של יום התחושה של ייחוד של כל אחד מחברי הצוות מגבירה את שביעות הרצון ואת הקשר והאמון בחברה ובשאר אנשי הצוות.

יצירת חלל פגישות בלתי פורמליות המעודד יצירתיות במשרדי חברת היי טק

מה לגבי פרטים  טכניים שתומכים בתחושת בטחון? גם כאן האפשרות לשליטה ויצירת מרחב אישי מותאם לצרכים של כל עובד הם חשובים. לכן, אם תהיה לעובדים אפשרות
לוויסות פרטני של מיזוג אויר ותאורה טבעית ומלאכותית בכל עמדת עבודה שביעות הרצון ובעקבותיה הקשר לחברה יגדלו.

 

 



עיצוב משרד עם תאורה שתומכת ביצירתיות

עיצוב עמדות אופן ספייס בחלל עבודה צבעוני ופורה

אחד הנושאים החשובים שקובעים את התחושה שנוצרת בחלל הוא גובה התקרה וכמות האור והאוויר הזמינים לעובדים. תקרות גבוהות שמדמות חלל פתוח כמו בטבע יוצרות אוירה של חופש ופתיחות . אותו כלל חל גם לגבי תאורה חזקה שמדמה תאורת אור יום בחוץ. תאורת משרדים היא נושא מורכב ורב פנים ויש גם צד שני למטבע: מחקרים מראים שדווקא בתאורה מעט יותר עמומה היצירתיות גוברת כיון שהאור העמום מגביר את התחושה של חופש. במקרה כזה הייתי מציעה לתת ככל האפשר אפשרות לעובדים לווסת את התאורה שנוחה להם ביותר.
מעצבים ואדריכלים מבינים כיום את החשיבות בתכנון תקרות גבוהות ובשנים האחרונות גוברת המגמה לעצב משרדים עם תקרות חשופות. כאשר המערכות גלויות רק חלק מהתקרה נמוך ושאר החללים בהם לא עוברות המערכות נשארים גבוהים וכך אפשר לקבל תקרה בגובה מקסימלי.
במשרדי UXpert  אפשר להתרשם מתחושה של אווריריות ופתיחות הנוצרת על ידי שימוש בתקרה חשופה וגבוהה.

עיצוב חדשני לחדר ישיבות במשרדי חברת היי-טק עם רצפה צבעונית ותקרה חשופה

עיצוב משרד ליצירת התלהבות ואופטימיות

צבעוניות היא אחד הגורמים החשובים ביצירת התלהבות ורגשות כמו אופטימיות ושמחה.
בנושא הצבעוניות נערכו מחקרים המוכיחים כי דווקא הצבעים כחול וירוק מעודדים חשיבה יצירתית. מנגד, צבעים שימוש בצבעי צהוב וכתום משרה תחושת אופטימיות ושמחה שבתורן מעודדות יצירתיות. השימוש בצבעוניות מגוונת יוצר תחושה של הנאה ואווירת משחק.
במשרדי Celltick השתמשנו בשיפוץ המשרדים גם בשטיחים צבעוניים בשילובים נועזים במיוחד וקיבלנו פידבק מהחברה על עלייה משמעותית ביצירתיות ובאינטראקציה יצירתית בין העובדים שנובעת ככל הנראה משילוב של כמה גורמים וביניהם  גם המסר של חופש ושמחה שנוצר על ידי הצבעוניות.

עיצוב חדשני לחדר ישיבות במשרדי חברת היי-טק עם רצפה צבעונית ותקרה חשופה

עיצוב משרד עבור מיתוג סביבת העבודה כיצירתית

אלמנטים ייחודיים שמבטאים חדשנות ויצירתיות משלימים את התמונה בתכנון משרדים תומכי יצירה. את זאת ניתן להשיג על ידי שילוב אלמנטים ייחודיים . במשרדי Uxpert  אפשר להתרשם מכמה פריטים שאינם אופייניים למשרד רגיל כמו תעלות מיזוג מבד, שילוב של שטיחים וPVC  בדוגמאות צבעוניות, ושילוב של פרופילי מתכת חשופים שמדגישים את המראה התעשייתי של החלל. התרשמו מתמונות נוספות של עיצוב משרדי UXpert כאן

עיצוב תקרה חשופה עם אלמנטים גלויים שונים כגון תעלות תקרה, תאורה, אקוסטיקה וכו'

במשרדי Celltick  האווירה של חופש ויצירה באה לידי ביטוי במשחקים המגנטיים  על הקירות ובחדרי הישיבות שם אפשר לכתוב על הקיר כמו פעם, כשהיינו ילדים.

עיצוב משרדים ממותגים לחברת סטארטאפ בהרצליה פיתוח
חדר ישיבות ורוד עם קיר מחיק וקיר זכוכית

תפריט נגישות