טלפון  03-7326997

מיתוג מעסיק תלת ממדי – יש דבר כזה

מה עוד אפשר לעשות שלא עשיתם בבניית האסטרטגיה למיתוג המעסיק של החברה?
בניתם כבר סרטון שמעביר את חוויית המשתמש בחברה, פרסמתם בלינקדאין ובפייסבוק, רתמתם את העובדים לגיוס חבר מביא חבר ועבדתם "לפי הספר" .
ומה עם מיתוג מעסיק תלת ממדי?

החיבור הראשוני וההיכרות עם מיתוג מעסיק תלת ממדי נעשו לראשונה בישראל בכנס WELL שיזמתי והתקיים ב12.2.2020 על סביבת העבודה כפלטפורמה להצלחה פיננסית וארגונית של חברות. בכנס הרציתי על הנושא בליווי דוגמאות והצגתי בו את הגישה הכוללת שתאפשר ליישם מיתוג מעסיק תלת ממדי הן במשרדים הקיימים וגם אם אתם עוברים למשרדים חדשים.

למה זה חשוב?
קולם של העובדים: סקר של תאגיד רוברט וולטרס, שעסק בעיצוב משרדים והשפעתו על תפוקה, נאמנות ומחויבות של 2500 עובדים העלה:
94% מהעובדים אמרו שהם מצפים לראיון עבודה שיכלול סיור בו יוצגו החוזקות של סביבת עבודה מעוצבת היטב.

89% אמרו שהקצאת שטחים ציבוריים עבור אינטראקציה חברתית היא קריטית.

75% אמרו שעיצוב המשרדים משפיע על תחושת הערך שלהם.

74% אמרו ששיפורים שיבוצעו באזורי השירות של סביבת העבודה (למשל קפטריה, מסדרונות וכיוב') ישפיעו על החלטתם אם להישאר בחברה.
הסקר רומז על אתגרים אמתיים בחיי היום יום של החברה, כמו צורך בהפחתת הפרעות ורעשים בחללי עבודה פתוחים, איזון בין עבודה שדורשת ריכוז לבין עבודת צוות באופן ספייס, פתרונות עבור האנונימיות שנוצרת בעבודה על בסיס עמדה חמה .. נושאים שהשפעתם על שביעות הרצון וחוויית המשתמש של העובדים היא עצומה.

הרבה יותר מנקודת מגע אחת עם העובד והמועמד בסביבת העבודה:
מיתוג מעסיק אמור לכלול מספר נקודות מגע הנוצרות בין העובד או המועמד לרשתות החברתיות ולמפגשים וירטואליים או מזדמנים במיטאפים. אבל החוויה הנוצרת בנקודות מגע אלו, שהמועמד חווה אותן כשהוא צופה מבחוץ, כמו למשל צפייה בסרטון על החברה, או במפגש קצר במיטאפ של שעות בודדות, היא כאין וכאפס לעומת העיטוף ארוך הטווח שיוצר החלל כשהוא מכיל בתוכו את העובד כל יום ובמהלך כל היום, או לעומת חווית הוואו של המועמד כשהוא נכנס בפעם הראשונה למשרדי החברה. החלל העוטף משדר בעוצמה מסרים שנקלטים על ידי חמשת החושים. העובד נמצא בתוך המשרדים במשך רוב שעות הערות שלו והחוויות החושיות והחברתיות שהמשרדים מאפשרים לו מלוות אותו לאורך כל היום ואינן אפיזודה חולפת. למעשה סביבת העבודה היא הפיל בחדר שעדיין לא השכלנו להתייחס אליו אסטרטגית ולרתום אותו למיתוג מעסיק אפקטיבי. בעיקר כשמדובר בכניסה הראשונה של מועמד למשרדי החברה, אז נשאלת השאלה האם יש התאמה בין החוויה שנוצרה אצלו כשגלש באינטרנט וצפה במסרים השונים ובסיפור של החברה לבין התפיסה שלו את החברה בביקור ראשון במשרדים לראיון העבודה.

כשמועמד מגיע אליכם למשרדים סביבת העבודה הפיזית אמורה לממש באופן ראשוני את ההבטחה שנוצרה במיתוג המעסיק הוירטואלי ברשתות החברתיות.  אם מיתגתם את החברה שלכם כחברה משפחתית עם אוירה של בית, אולי כדאי שהמועמד שלנו ייכנס לחלל של סלון-מטבח נעים  וירגיש נוח להכין לעצמו קפה עם פרי או עוגה ולשקוע בכורסא נוחה עד תחילת הריאיון.  אם מיתוג המעסיק התמקד במוצר המלהיב של החברה חישבו על דרך יצירתית להציג את המוצר כבר בכניסה למשרדים.

 

עיצוב מטבח פתוח בכניסה למשרדים

מטבחון בכניסה למשרדים ודלפק אוכל מזמין במקום דלפק קבלה מסנן, ליצירת חמימות ותחושה ביתיות

ליישם במהירות מיתוג מעסיק תלת ממדי במשרדים שלכם: לפניכם שתי דוגמאות מהשטח לאתגרים במשרדים שהחברה שלכם עשויה להיתקל בהם וקשורים ישירות לחוויית העובדים בסביבת העבודה, אתגרים שאפשר לפתור באמצעים פשוטים יחסית  ובזמן קצר.
א.  איזון בין עבודה בריכוז לבין עבודת צוות. היום, כשרוב החברות עוברות לעבודה בחללים פתוחים האפקטיביות של עבודה בריכוז עלולה להיפגע ואתה גם שביעות הרצון של העובדים. איך מטפלים באתגר הזה בצורה אפקטיבית במשרדים קיימים בלי לעבור משרדים? הפתרונות יכולים להיות מגוונים. דרך אחת לפתור את הנושא היא להפוך חלק מהחללים השיתופיים ל"ספריה" אליה מוסכם שמגיעים כדי לעבוד בעבודה שקטה ללא הפרעות. גם שדרוג האקוסטיקה בחלל הפתוח יכול לעזור או שילוב מחיצות ניידות שיכולו להפריד מעט את העובד משאר העובדים כשהוא רוצה להתרכז. על פתרונות נוספים בליווי דוגמאות נדבר בכנס.

ב. איך מתגברים על האנונימיות של העובד בחללי עבודה פתוחים? חללי עבודה פתוחים לרוב אינם מאפשרים את הפרסונליזציה שהייתה קיימת בעבודה בחדרים, שם הייתה גמישות רבה יותר באפשרות לביטוי עצמי על ידי תמונות של חברים ובני משפחה, שילוב צמחיה, תעודות הוקרה ופרסים ופריטים אישיים שונים. אז איך מפצים על האנונימיות של העובד במשרד הפתוח? בעיקר כשחלק מהחברות עברו לעבודה בשיטת העמדה החמה או מה שנקרא activity based working  (ABW) וכך למעשה אין לעובד עמדה אישית קבועה אלא הוא נע ועובד באזורים שונים של המשרד בהתאם למשימות הנדרשות. דרך טובה לפצות על האנונימיות שנוצרת בחלל הפתוח היא על ידי הקצאת שטח באזור השטחים הציבוריים של החברה שבו ימוקם "בלוג פיזי" שיאפשר לכל עובד להתבטא ולהציג פריטים שונים שקשורים אליו ויתרמו לתחושת העובד "רואים אותי" בחברה.

המסקנה האופרטיבית: לאור החשיבות הרבה של סביבת העבודה בחוויה הכוללת של מיתוג מעסיק לא כדאי להשאיר את עיצוב סביבת העבודה הפיזית ליד המקרה. בין אם מדובר בהתאמות ושינויים קלים  וכמובן שאם מדובר על מעבר של החברה למשרדים חדשים, כדאי שמחלקות מש"א ושיווק של החברה ישתתפו באופן פעיל ועקבי לכל אורך התהליך של בניית האסטרטגיה והפרוגרמה של תכנון המשרדים בשיתוף עם המתכננים ויגדירו את מהות החוויה שהם רוצים ליצור כשתפקידה של מעצבת הפנים הוא ליישם את ההנחיות האסטרטגיות ולתרגם אותן לעיצוב החלל .

מיתוג מעסיק תלת ממדי הוא נושא מורכב ומרתק שאפשר לפשט וליישם בקלות בסביבת העבודה. למשל, אפשר להעלות את הwellbeing של העובדים וליצור חוויית עובד חיובית על ידי הכנסת שפע אור טבעי לחללי העבודה והוספת אלמנטים של צמחיה.

עיצוב משרד יוקרה, מראה בזמן שקיעה עם תאורה שקועה ברצפה

עיצוב משרדים עם שפע אור טבעי ושילוב צמחיה להעלאת wellbeing ויצירת חווית עובד חיובית

גם השאלה, מה עדיף, שולחן אוכל אחד ארוך בקפטריה או כמה שולחנות קטנים מפוזרים בחלל? קשורה לסוג החוויה שאנחנו רוצים ליצור אצל העובדים ולמרות שנראה שזה פרט קטן ושולי הוא יכול לעשות הבדל ממשי וניכר בתרבות הארגונית של החברה.  לפעמים אלו הפריטים הקטנים שעושים את ההבדל ומעצבים את חוויית העובדים שלכם : )
רוצים לקרוא עוד על הקשר בין עיצוב סביבת העבודה להצלחת החברה? היכנסו למאמר על הקשר בין עיצוב משרדים לגיבוש קהילה ולהעלאת חדשנות ותפוקה כאן