עיצוב משרדים – איך תעצבו את המשרד החדש שלכם?

עמדות עבודה אישיות וחלל כניסה צבעוניים

בין אם אתם סטארט אפ שיוצא לכבוש את העולם או משרד עורכי דין סולידי תכנון ועיצוב המשרדים שלכם דורשים היום הרבה יותר מקצועיות. למה? כיוון שבשנים האחרונות הוכח מחקרית ועל ידי תצפיות בעובדים במגוון חברות שבאמצעות תכנון מתאים של המשרדים אפשר להגדיל את תפוקת העבודה של הצוותים שלכם, להגביר את החדשנות והיצירתיות ולהגביר את נאמנות הלקוחות והעובדים למותג ולחברה.

הפרמטרים הללו חיוניים הן לעבודה השוטפת והן ליצירת מערכי שיווק ומכירות מנצחים.
עיצוב משרדים שמגדיל תפוקת עבודה:
מסתבר שככל שיתרחשו יותר מפגשים בין עובדים שעוסקים באותו תחום עיסוק, למשל – מפתחים, או לחילופין, נציגי שירות ומכירות, התפוקה הקבוצתית תעלה.
עיצוב משרדים להגברת החדשנות:
תצפיות ומחקרים חדשים מראים שככל שיתרחשו מפגשים רבים יותר בין מגוון אנשים בחברה ומחוצה לה החדשנות תגבר. מדובר במפגשים לא פורמליים ואקראיים שבהם חילופי הדעות והידע יוצרים פתרונות חדשים לאתגרים או בעיות בחברה. כדי להגביר את החדשנות רצוי שתחומי העיסוק, המין, המוצא ואפילו המיקום הגיאוגרפי של האנשים הנפגשים יהיו מגוונים ככל האפשר.
ציינתי כאן שתי דוגמאות להשפעה העצומה של עיצוב המשרד על הצלחת החברה ואפילו על התפוקה. כדי ליישם את התכנון המתאים ביותר עבורכם יש כמובן להיעזר במעצבת פנים ובתכנון מקצועי.

עיצוב חדר ישיבות עם קיר כוח עם משרבייה ודגמי מטוסים עם שטיחים בעיצוב אוריינטלי בניחוח טורקי, עבור חברת טורקיש איירליינס

יצירת סביבת העבודה של היום היא אתגר מרתק עבור למעצבת פנים, יש לכך 3 סיבות עיקריות:
א. שעות עבודה ארוכות יותר במשרדים שמחייבות מענה למגוון פעילויות רחב.
ב. התפתחות מואצת של טכנולוגיות ומתודולוגיות עבודה חדשניות (כגון מתודולוגיית Agile) שמחייבות תכנון משרדים מקצועי ומושכל בשיתוף פעולה עם מומחים מתחומים שונים.
ג. הצורך הגובר במיתוג סביבת העבודה והעברת מסרים שיווקיים ותדמיתיים דרך עיצוב המשרד.

עיצוב קפיטריה עם שולחן אבירים במשרדי חברת סטארטאפ

משרדים הם המקום שאנו שוהים בו היום יותר שעות מאי פעם, עם הרבה תרחישים ופעילויות שפעם לא היו חלק מסביבת העבודה והיום הם עטופים בה.
הפונקציות הקלאסיות : חדר עבודה, חדר ישיבות, אזור דלפק הקבלה והמסדרונות, יכולות לשמור על צביונם הידוע משכבר הימים או לקבל טוויסט בייתי וחמים יותר שבו ישיבות ספונטניות מתקיימות בחללים פתוחים באזורים הציבוריים, דלפק הקבלה נעלם ובמקומו מקבל את האורחים דלפק אירוח להכנת משקאות , קירות המסדרונות משמשים כלוח ענק לכתיבה ולתקשורת בין ארגונית ובחדרי חשיבה שנראים כמו הסלון הביתי ייקבעו מהלכים אסטרטגיים מכריעים של החברה.
בהיבט הטכני הטכנולוגיות החדשות הצצות בקצב מסחרר חדשות לבקרים מחייבות יידע נרחב והבנה מקצועית נרחבת של תהליכי העבודה והתרחישים השונים במשרד כדי להתאים אליהם את העזרים הטכנולוגיים המתאימים.

עיצוב פינת ישיבות קטנה בחדר מנכ
עיצוב משרדים עם תקרה חשופה צבועה בלבן

אם החברה עבורה מתכננים בקשר רציף עם חו"ל יידרשו לרוב מערכות וידאו קונפרנס לישיבות עבודה שוטפות , לחברות שעושות שימוש נרחב במצגות בהתנהלות מול לקוחות רצוי להציע אפשרות להתקנת לוחות חכמים במשרדים ויש לגבות את כל סוגי הפעילות של החברה בטכנולוגיות העדכניות המתאימות.

עיצוב עמדות עבודה צבעוניות באופן ספייס עם אריחי ריצוף מותאמים לצבעי הלוגו של חברת הייטק

המודעות הגבוהה שהתפתחה בשנים האחרונות לנושא המיתוג ושיווק חברות, הן כלפי חוץ, ללקוחות וספקים והן כלפי פנים, לעובדים, לצורך שימור עובדים ומשיכת עובדים איכותיים לחברה, דורשת התייחסות לעיצוב הפנים של המשרדים ככלי להעברת מסרים שישדרו את הייחוד והיתרונות של החברה. גם בנושא מיתוג סביבת העבודה דרוש תכנון אסטרטגי ועבודת צוות מושכלת של מעצבת הפנים עם יועצי האסטרטגיה, המיתוג והשיווק, של החברה כדי להעביר את המסרים הללו באופן מקצועי וייחודי.

לסיכום, תכנון המשרד שלכם דורש היום הרבה יותר מקצועיות ויצירתיות כדי להתאים אותו לדרישות הפונקציונליות של זרימת עבודה, ארגונומיה וטכנולוגיה וגם לתכנן אותו כפלטפורמה להעברת המסרים המרכזיים שלכם.
צפו כאן במשרדים שעיצבנו בסטודיו מיכל רוזן.

תפריט נגישות