עיצוב חדר ישיבות

עיצוב חדר ישיבות עם אלמנטים של טבע

תכנון חדר ישיבות עם שילוב אלמנטים של טבע – אקווריום ושפע תאורה טבעית, מעלה את השלומות (wellbeing) של העובדים ותומך במיתוג החברה כמעודדת קיימות

עיצוב חדר ישיבות הוא אחת הדרכים המרכזיות ליצירת חוויית לקוח במשרדים: בין אם מדובר במיתוג מעסיק עבור עובד, שהוא סוג של לקוח שמעוניינים לגייס, במיתוג הארגון לצורך סגירת עסקה או בהצגת מוצרי החברה עבור פגישת מכירות.

השהיה בחדר הישיבות הן לקראת הפגישה והן במהלכה היא ממושכת יחסית ומכאן חשיבותו הרבה.

בחברות העוסקות במכירות בתוך המשרדים יש חשיבות רבה ליצירת התנאים הפיזיים המתאימים לתמיכה במכירות בחדר הספציפי הזה.
עיצוב חדרי ישיבות לתמיכה בתהליכי מכירות מבוצע בין היתר על ידי שילוב תצוגה פיזית של המוצרים שהחברה מוכרת.
בתכנון כזה חשוב להתנסות ולגעת במוצרים שהחברה משווקת או לתכנן מסכים עם תצוגה והצגה דיגיטלית מרשימים ומוכרים של המוצרים או השירותים.

בחדרי ישיבות מסוג אחר, אלו המיועדים לישיבות פנימיות של העובדים, לקבלת החלטות, קידום תהליכים ולחיזוק הקשר בין המחלקות השונות בחברה ובין סניפי החברה (באמצעות ישיבות פיזיות ווירטואליות) חשוב לתכנן כדי ליצור מיתוג מעסיק מתאים.
על כל אלו אדבר בכתבה זו בליווי של דוגמאות לחדרי ישיבות מעוצבים בתכנון מיכל רוזן.
נושאי הכתבה:

שימושים שונים בחדרי ישיבות

  • עיצוב חדר ישיבות ככלי למיתוג ולתמיכה במכירות
    .
  • עיצוב חדר ישיבות שיוצר מיתוג מעסיק
    .
  • עיצוב חדר ישיבות פתוח
    .
  • חדר ישיבות חכם
    .
  • קירות תקשורת בחדרי ישיבות
    .
  • חדר ישיבות רב שימושי
    .

 

עיצוב חדר ישיבות ככלי למיתוג ולתמיכה במכירות

רצוי לנצל את קירות חדר הישיבות במידת האפשר לשילוב מסרים שיווקיים וממתגים בצורה מעודנת ומושכלת. את המסרים הרצויים אפשר לשדר באמצעות תמונות, מדבקות מעוצבות גראפית, משפטים קצרים או כתבות ממסגרות או מודפסות על גבי מדבקות שאותן יוכלו האורחים לקרוא בזמן ההמתנה לישיבה. כמובן שמסך או מקבץ מסכים בחדרי ישיבות שמציגים באופן דיגיטלי את הסיפור של החברה, את הבידול והמוצרים או השירותים שלה יכולים עשות עבודה מצוינת ומרשימה במיתוג.

עיצוב חדר ישיבות בשחור לבן עם מיתוג על בסיס משולשים

מיתוג חדר ישיבות של רשות החדשנות בתל אביב על ידי מדבקות מעוצבות עם סמלים גרפיים של לוגו . עיצוב שולחן הישיבות משתלב בעיצוב הגרפי 

המסרים בחדרי הישיבות יכולים להתבטא גם באמצעות העיצוב הכולל ולאו דווקא על ידי גרפיקה על מדבקה, כמו בחדר הישיבות של צ'יינה מוטורס, יבואנית אוטובוסים, שבה מוטיב התנועה מועבר באמצעות פסי תאורה והישתקפויות של תאורה מחוץ לחדרי הישיבות שיוצרות דרמה של קווים אלכסוניים ומעבירות את המסר של תנועה.
בחברת צ'יינה מוטורס הוסיפו גם מודלים של אוטובוסים ומשאיות שממחישים את תחום העסוק של החברה וגם נותנים מושג על המוצרים שהיא משווקת – אוטובוסים ורכבים כבדים. זו דרך נוספת למתג ולספר ללא מילים מה החברה עושה. את המפרטים הטכניים, חלקי הרכבים ומאפייניהם בחרו בחברה להציג על גבי מסכים בזמן המכירות במקום להשתמש במודלים פיזיים.

עיצוב חדר ישיבות מזכוכית במשרדי חברת שילוח

מיתוג החברה וסיוע במכירות על ידי אלמנטים מיוחדים של תאורה מחוץ לחדר הישיבות שמשתקפים גם בתוך החדר ועל ידי שימוש במודלים של רכבים

חדר הישיבות של מארסק, חברת הספנות הגדולה בעולם הוא דוגמא להמחשת תחום עיסוק באמצעות המודלים של אניות. המודלים המשולבים בנישה מוארת בקיר ממתגים ומאפיינים את החברה כעוסקת בתחום הספנות. סגנון המיתוג הזה חוזר בכל משרדי החברה בעולם.

עיצוב נישות בקיר בחדר ישיבות עם מודלים של אניות

נישה מוארת עם מודלים של אניות להמחשת תחום העיסוק של חברת ספנות

במשרדי מקצועות חופשיים כגון משרדי עורכי דין, מיקום הספרייה המקצועית בחדר הישיבות ממתג את המשרד ומעיד על מומחיותו. כך היה בעבר ואפילו היום, במשרדים שמעוצבים בעיצוב חדשני ועכשווי הספרות המקצועית המוצגת בחדר הישיבות יכולה להגדיר באופן מיידי את תחום העסוק של החברה ולרמוז על ההתמחות הספציפית של המשרד.

חדר ישיבות משרד עורך דין עם ספריה ולוח זכוכית מחיק

עיצוב חדר ישיבות במשרד עורכי דין עם אלמנט הספרייה הקלאסי המשדר מקצועיות ואמינות

עיצוב חדר ישיבות שיוצר מיתוג מעסיק

שימוש מרכזי נוסף של חדרי הישיבות הוא עבור פגישות של עובדי החברה. בעוד שחדרי ישיבות שמיועדים בעיקר עבור אורחים ימוקמו בכניסה ויהיו בעלי אופי ייצוגי, חדרי ישיבות עבור העובדים מיועדים לישיבות פנימיות שיוצרות חיבור בין עובדים ממחלקות שונות באותה חברה וגם בין עובדים מאותה מחלקה. בתכנון חדרי ישיבות מסוג זה יש לקחת בחשבון את המיקום, בדרך כלל בלב המשרדים במקום נגיש ונוח לעובדים .
חדרי ישיבות של עובדים וצוותים מיועדים בין היתר לעובדים שפרשו לחדר הישיבות כדי לא להפריע לעובדים אחרים בחללי עבודה פתוחים או לקיום ישיבה רבת משתתפים שאינה יכולה להיערך בחדרי העובדים.

עיצוב חדרי ישיבות מסוג זה צריך לאפשר לקיים סיעור מוחות, התכנסויות שונות של העובדים, הדרכות ועוד. תכנון חדרי ישיבות לצוות הוא גם הזדמנות מעולה ליצירת מיתוג מעסיק באמצעות חלל החדר .

בשנים האחרונות, מגמה שסוחפת חברות רבות היא מעבר לעבודה בחללים פתוחים. ככל שהחללים הפתוחים תופסים נתח גדול יותר מהמשרדים כך יש להקצות מספר רב יותר של חדרי ישיבות בגדלים שונים, כדי לאפשר פגישות שאינן יכולות להתקיים בחללים הפתוחים בגלל ההפרעה לשאר העובדים. חדרי ישיבות לצוותים ממוקמים לרוב בלב המשרדים עם גישה נוחה לעובדים רבים ככל האפשר ולמטבחון. גם כאן יש חשיבות למסרים ולמיתוג המעסיק שהחלל ישדר לעובדים.
כאן תוכלו להתרשם מדוגמא של עיצוב חדר ישיבות עבור חברת הייטק שתוכנן בגוונים אופטימיים של ורוד. חדר הישיבות מעוצב כחדר עבודה לצוות ומשמש גם פעילויות שונות של פנאי עבור העובדים.
הקיר המחיק המשולב בעיצוב מאפשר תקשורת בלתי רשמית בין העובדים. מיתוג המעסיק כאן מתבטא בעצם הקצאת חדר ישיבות שמיועד גם לפעילויות הפנאי של העובדים. על ידי הקצאת חדר לפעילויות פנאי  ומנוחה עובר מסר מהחברה לעובדים של מחויבות החברה לרווחת העובדים וממתג את החברה כארגון אכפתי שמציב את העובדים במרכז.

חדר ישיבות ורוד עם קיר מחיק וקיר זכוכית

עיצוב חדר ישיבות עבור ישיבות צוות קטנות

עיצוב חדר ישיבות רב שימושי למנוחה ופעילויות פנאי כאזור שיתוף וחיבור בין העובדים.

עם אפשרות להשתמש בחדר כחדר פעילויות פנאי וכחדר מנוחה לצוות

חדר ישיבות פתוח

בן כלאיים מעניין שהתפתח בשנים האחרונות הוא חדר ישיבות פתוח. מחקרים מצאו שיש חשיבות למפגשים אקראיים בין עובדים שמתפתחים לעיתים לשיחות מעמיקות יותר ומייצרים חדשנות. לכן יש חשיבות רבה לזמינות ולקלות שבה אפשר לעבור משיחת מסדרון אקראית וקלילה לדיון מעמיק. סביבת העבודה אמורה לתמוך בתהליך כזה וכאשר ממקמים חדר ישיבות פתוח ללא קירות סמוך למסדרון ראשי הוא יכול לגבות פיזית מעבר נוח לפגישה ולתמוך במפגש איכותי ופורה.
חדר ישיבות כזה שהוא מעין "סלון" בלב המשרדים אפשר למצוא במשרדי חברת ההיי טק סלטיק.

עיצוב משרדים ממותגים לחברת סטארטאפ בהרצליה פיתוח

"סלון" הכולל עיצוב פינת ישיבה פתוחה למסדרון. הפתיחות והסמיכות למסדרון מאפשרים קיום פגישות ספונטניות שתורמות למחוברות עובדים ולעידוד יצירתיות וחדשנות

סוג נוסף של "חדר ישיבות" פתוח שאפשר למצוא בעיקר במשרדי חברות הייטק הוא פינת ישיבה פתוחה צמודה לחלל הקפטריה. היא מאפשרת לעובדים לגלוש מארוחת הצהרים לישיבה נינוחה בלאונג' ולדיון לא רשמי בענייניי היום. האווירה של סלון ביתי מחזקת את תחושת הנינוחות, האמון והקרבה בין העובדים. לפי מחקר שנערך בגוגל אלו הפרמטרים הנחוצים כדי לעודד יצירתיות, פרמטר שחברות הייטק רבות שואפות לחזק בקרב עובדיהן.

עיצוב קפטריה עם שולחן אבירים למפגשים אקראיים בין העובדים בזמן ארוחת הצהריים ולגיבוש קהילת עובדים

לאונג' מזמין צמוד לחלל הקפטריה ומעודד קיום ישיבות לא רשמיות ויצירתיות

חדר ישיבות חכם

תכנון חדר ישיבות חכם הוא אחד הנושאים הלוגיסטיים החשובים שיש לקחת בחשבון בעיצוב חדרי ישיבות. כדי להעביר מידע ומסרים וליצור תקשורת אופטימלית במהלך ישיבת צוות או ישיבה עם לקוחות אנו נעזרים במסכים, מצלמות, רמקולים ומיקרופונים. עיצוב חדר הישיבות צריך לתמוך בטכנולוגיות הללו. בין הגורמים שיש לקחת בחשבון כאשר מתכננים חדר ישיבות חכם:

  • תאורה מותאמת כדי למנוע סנוור של המסכים או השתקפויות – בחדרי ישיבות חכמים רצוי להשתמש בשולחן ישיבות בגימור שאינו מבריק כדי למנוע השתקפויות . אפילו לגבי גוון השולחן כדאי להתייעץ עם ספק חדר הישיבות החכם כדי שהגוון לא יהיה כהה או בהיר מידי וייצור בוהק או השתקפות שתפריע לצפייה במסך.
    .
  • מיקום נכון של מסכים, מצלמות, מקרנים, מיקרופונים, רמקולים וציוד נוסף – תכנון נכון של מיקום מצלמה יאפשר קיום ישיבות מרחוק שבו הפגישות משני צדי המסך יתבצעו "בגובה העיניים" תרתי משמע.
    בדרך כלל המיקום האופטימלי של המצלמה הוא בתחתית המסך כדי לאפשר לראות את המשתתפים מגובה דומה ככל האפשר לגובה בישיבה פיזית. לעיתים קיימים אילוצים שבגללם תמוקם המצלמה גבוה יותר.
    מיקרופונים על שולחן הישיבות הם אופציה מצוינת, בעיקר כשמדובר בשולחן ארוך ורב משתתפים. הרמקולים ימוקמו באופן אופטימלי בגובה האוזניים אבל במקרים רבים הגלל אילוצים טכניים שונים הם ממוקמים גבוה יותר בקירות או אפילו על התקרה. גם אופן הפיזור של הרמקולים בחלל חשוב כדי ליצור את הסאונד המיטבי ותלוי גם בסוג השמע שיתקיים רוב הזמן בחדר הישיבות. האם תתקיימנה רק ישיבות שדורשות  דיבור או שתושמע גם מוזיקה בזמן פרזנטציות?
    .
  • הצללה – בחדרי ישיבות רבים ממוקמים חלונות, לעיתים אפילו קירות מסך, שמכניסים אור טבעי. בזמן הקרנת מצגת או ישיבה מצולמת חשוב ליצור הצללה מתאימה כדי לאפשר צפייה מיטבית במסכים. גם הקירות הפנימיים של חדר הישיבות, אם הם מזכוכית, צריכים לקבל הצללה מתאימה כדי למנוע סנוור של תאורת המסדרון. קיימים סוגים רבים של וילונות שיכולים להתאים לצורך כך. החל מווילונות האפלה נגללים ועד וילונות הסטה בסגנון ביתי. את סוג הווילון האופטימלי כדאי להתאים בהתייעצות עם מעצבת המשרדים. בתכנון חדר הישיבות החכם אפשר לקחת בחשבון יצירת תרחישים של תאורה, הצללה, סאונד והקרנה. כלומר, כאשר המסך או המסכים פועלים ירדו במקביל גם הווילונות כדי ליצור הצללה והתאורה תעומעם כדי למנוע סנוור מסכים.
    .
  • אקוסטיקה – אי אפשר להפריז בחשיבות האקוסטיקה בעיצוב חדר ישיבות בכלל ובפרט אם מדובר בעיצוב חדר ישיבות חכם. כאשר כמה אנשים מדברים במקביל ואין ספיגה אקוסטית מספקת נוצר הד שמפריע לשמיעה, כתוצאה מכך המשתתפים מגבירים את קולם, מה שגורם להדהוד חזק יותר והישיבה הופכת לצרמוניה רעשנית ולא נעימה עם מובנות דיבור לקויה. לכן חובה לתכנן את הספיגה האקוסטית באופן שתתאים לנתוני החדר: כמה שטח של אלמנטים סופגי רעש כגון ספוגים, בדים ו…אנשים (שהם גם סופגי רעש) ישהו בחדר,  ממה עשויים התקרה, הרצפה והקירות  ועד כמה נהיה זקוקים להדהוד (אם יש דגש על השמעת מוזיקה ומצגות) לעומת מובנות דיבור שדורשת הדהוד קטן יותר. במקרים מסוימים שבהם הדרישות מורכבות או שתנאי החלל מקשים על יצירת אקוסטיקה טובה רצוי להשתמש בשירותי יועץ אקוסטיקה במקביל לשירותי עיצוב הפנים.
    .
עיצוב חדר ישיבות ממותג
עיצוב חדר ישיבות חכם עם מסכים ואלמנטים תלת ממדיים של תאורה ומיתוג

קונספט של עיצוב חדר ישיבות חכם עם שורת מסכים דיגטליים ומסכים נגללים 

קירות תקשורת בחדרי ישיבות

העברת מידע ותקשורת בחדרי הישיבות מתבצעת אפילו היום, למרות האמצעים הדיגטליים המשוכללים, גם באמצעות כתיבה על לוח. חשוב להמשיך לאפשר את התקשורת באמצעות כתיבה ידנית  עובדים בחברות רבות, בעיקר בסטארט אפים, אוהבים לכתוב על הקירות ולשם כך אפשר לתכנן קיר שלם שכולו מחיק או לוחות אמייל ארוכים בהיקף חדר הישיבות. אפשר גם לכתוב על קירות הזכוכית.
לקירות תקשורת בחדר ישיבות ובכלל במשרדים יש חשיבות גם בגלל נושא נוסף, הכתיבה הידנית מגבירה את היצירתיות יותר מאשר כתיבה על גבי מקלדת. לכן, אם תרצו צוות יצירתי יותר, עודדו כתיבה ידנית על גבי לוחות מחיקים או לוחות זכוכית בחדר הישיבות וגם בחלקים אחרים של המשרדים

חדר ישיבות עם קיר זכוכית וקיר מחיק מלוח אמייל
חדר ישיבות עם קיר לוח מחיק ונישת מסך טלוויזיה צבעונית

לוחות אמייל מגנטיים מחיקים ארוכים בהיקף חדר הישיבות

עיצוב ספריה ליד פינת ישיבה
עיצוב חדר ישיבות עם קיר כוח עם משרבייה ודגמי מטוסים עם שטיחים בעיצוב אוריינטלי בניחוח טורקי, עבור חברת טורקיש איירליינס

קיר תקשורת מגנטי מחיק בפינת פגישות פתוחה וקיר זכוכית מחיק בחדר ישיבות. המסך הנגלל עבור מצגות ממוקם לפני קיר הזכוכית 

חדר ישיבות רב שימושי

במקרים מסוימים כאשר החלל מאפשר זאת והתכנון הוא יצירתי ומקצועי אפשר לתכנן חדר ישיבות כחלל רב שימושי ולחסוך שטח ועלויות הקמה יקרות של חדר נוסף.
לדוגמא: באחד הפרויקטים התבקשתי לתכנן שני משרדים צמודים, לחברה ולשוכר משנה, וחדרי ישיבות עבורם. מתוך התכנית עלה שאפשר לחסוך חדר ישיבות אחד כיון שהשימוש בחדרי הישיבות הוא מועט ולמקם חדר ישיבות אחד בין שני המשרדים, עם שתי דלתות, שיהיה משותף לשניהם ויחסוך באופן מהותי בעלויות התכנון ובשטח המשרדים. תכנון כזה מתאים רק במקרים בהם אין צורך בשמירה על סודיות והוא אידיאלי כאשר מדובר בשתי חברות שיש ביניהן קשרי עבודה, כמו למשל חברה וחברת בת. עוד דרך לחסוך שטח ולתכנן משרדים בתקציב רזה היא להקצות חדרי עבודה שמשתמשים בהם רק באופן חלקי, כמה פעמים בשבוע או בשעות מסוימות קבועות של יום העבודה ולהשתמש בהם כחדרי ישיבות קטנים לפגישות אחד על אחד.

עיצוב חדר ישיבות במשרד עם שטיח בהשראת GOOGLE MAPS

עיצוב חדר ישיבות עם שתי דלתות, משותף לחברה ולשוכר המשנה שלה. מתאים למקרים בהם נעשה שימוש מועט בחדר הישיבות ויש קשרי עבודה בין החברות

אם אחד המנהלים בחברה נמצא לעיתים רחוקות במשרד ומוכן להפוך את חדרו לחדר רב שימושי המיועד גם לישיבות אפשר באמצעות עיצוב מתאים לעצב חדר מנהל שישמש גם כחדר ישיבות. בדוגמא שלפניכם עיצבה מיכל רוזן שולחן מנהל בחדרו של בעל חברת ליסינג שנמצא רוב הזמן בנסיעות בחו"ל. השולחן הוא אליפטי, עשוי בנגרות אומן והשלוחות מנותקות ממנו כדי לאפשר שימוש בו גם כשולחן ישיבות בימים בהם החדר אינו בשימוש על ידי בעל החברה.

עיצוב חדר מנהל יוקרתי בשילוב עץ וזכוכית

עיצוב שולחן מנהל שיכול להתאים גם כשולחן ישיבות וכך מאפשר שימוש נוסף בחדר המנהל כחדר ישיבות ולחסוך עלויות הקמה של חדר ישיבות נוסף

מעצבים את חדר הישיבות במשרדים שלכם? השאירו את הפרטים שלכם בתיבת צור קשר למטה ואחזור אליכם לקביעת פגישת ייעוץ או התקשרו: 7326997 03    6367133 04    4683066 054

תפריט נגישות