עיצוב דלפק

תפקידו של עיצוב דלפק קבלה בתכנון משרד

דלפק קבלה הוא לרוב האלמנט המרכזי שיקדם את פניכם בכניסה למשרדים . זהו פריט "קלאסי" ומוכר ויש לו כמה תפקידים מרכזיים רשמיים: 

1. קבלת פנים והנחייה של מבקרים במשרדים
.
2. יצירת קשר ראשוני בין האורח לחברה
.
3. סינון מבקרים בלתי רצויים

דלפק קבלה מזכוכית מודפסת המשדר את נושא המשרד
כניסה למשרד ומסדרון המוביל לחדרי המשרד

מיתוג משרדים באמצעות דלפק קבלה

תפקיד חשוב ביותר נוסף של דלפק הקבלה שנזכיר בהמשך הוא מיתוג החברה ויצירת רושם ראשוני. יש דלפקי קבלה שמיועדים אך ורק לתפקידים אלו, בעיקר בחברות גדולות, ויש עמדות קבלה המשמשות בנוסף גם כעמדת עבודה רגילה, בדרך כלל עבור עבודות מזכירות כגון מענה לטלפונים, קביעת פגישות, שכפול ותיוק מסמכים וכיוב'. כיוון שעבודות אלו אינן דורשות ריכוז מקסימלי כמו עבודת פיתוח תוכנה למשל, יש אפשרות ברוב המקרים לבצע אותן במקביל לקבלת קהל, בשטח הפתוח של הכניסה למשרדים.

דלפק קבלה גבוה או נמוך?

דלפק גבוה הוא בעל מראה רשמי יותר. כמו אלמנטים רבים בעיצוב משרדים, גם עיצוב דלפקי קבלה עבר גלגולים שמעידים על השינויים שעוברים על סביבת העבודה. דלפקי קבלה מסורתיים קלאסיים הם בדרך כלל גבוהים כלומר, עם הגבהה בחלק הפונה למבקרים שנועדה ליצור חיץ והפרדה ולאפשר לפקיד/ת הקבלה לבצע מטלות במידה רבה יותר של ריכוז וגם לשמור על מראה מסודר ולהסתיר מסמכים מסווגים על שולחן העבודה.
.
בשנים האחרונות גברה מאוד המודעות להנגשת משרדים לבעלי מוגבלויות ובין היתר גברה האכיפה על תכנון משרדים עם דלפקי קבלה נגישים לנכים. בכל דלפק, לפי התקן, יש להשאיר חלק בגובה שולחן ללא הגבהה, על מנת שמבקר בכיסא גלגלים שמגיע לבקר במשרדים יוכל לשוחח עם מי שמקבל את פניו בגובה העיניים.

משרדים מעוצבים עם אלמנטים של טבע. קיר ירוק טקסטורות של חומרים טבעיים ונוף פתוח

דלפק קבלה עם חלק נמוך עבור נגישות אדם על כסא גלגלים

הדלפק הגבוה הוא פריט נפוץ ביותר במשרדים בגלל נוחות העבודה והפרטיות היחסית שהוא מעניק לפקידי הקבלה.
מצד שני, ככל שהתבררה חשיבותו של דלפק הקבלה ככרטיס הביקור של החברה והאלמנט במרכזי ביצירת קשר ראשוני עם הלקוח גדלה הנטייה להציב בכניסה למשרדים דלפקים שמשדרים חזית ידידותית ופתוחה יותר לאורחים, תרתי משמע, על ידי הנמכת המחיצה המפרידה בין עמדת הקבלה לאורחים עד כדי תכנון דלפקי קבלה שהם למעשה שולחן עבודה פתוח או שילוב בין חלקים גבוהים וחלקים נמוכים של הדלפק כדי לאפשר אזור עבודה פרטי של פקידות הקבלה ואזור קבלת קהל. במקרים בהם הדלפק פתוח ומתוכנן בגובה שולחן רצוי לצייד את עמדת הקבלה בארוניות ובפתרונות אחסון חלופי שיעזרו לשמור על שולחן ודלפק עם כמות ניירת מינימלית.

דלפק קבלה נמוך

שימושיות לעומת ייצוגיות בתכנון דלפק

מלבד התלבטות הבלתי נמנעת בתכנון דלפק קבלה – עד כמה עליו להיות גבוה או נמוך, יש נושאים נוספים שיש לקחת בחשבון בתכנון עמדת קבלה: ככל שהעבודה המבוצעת בה מורכבת יש צורך להשקיע מחשבה ולתכנן עמדת עבודה מותאמת למטלות הנדרשות בה שהן לעיתים מגוונות יותר מהמטלות בעמדת עבודה סטנדרטית של מפתח תוכנה למשל. לשם כך יש צורך לתכנן עמדת דלפק שתכלול בתוכה תאי דואר, עמדת צילום הדפסה ועריכה, ציוד עבור כריכת חוברות, ביול מכתבים, קבלת חבילות, משלוחים וכמובן מקום לאחסון ניירת, קלסרים וציוד משרדי.
ברוב המקרים מפרידים את הצילום, העריכה והתיוק לאזור נפרד ומוסתר שאינו גלוי למי שנכנס למשרדים ומצד שני קרוב לעמדת הקבלה. לעיתים דלפק הקבלה צריך לשמש גם לחלק מהפעולות הללו ואז רצוי שהציוד האלקטרוני כגון מכונות צילום ומדפסות יהיו פחות גלויים לעין. אפשר להשיג זאת על ידי תכנון נישה צמודה לדלפק או על ידי תכנון ארוניות נמוכות מאחורי או בצד הדלפק כך שמכונת הצילום/ מדפסת תהיינה מוצנעות יותר.

עיצוב עמדת קבלה יוקרתית מעץ כהה במשרדי עורכי דין

סגנונות עיצוב לדלפק משרדי

איך הנראות של עמדת הקבלה משדרת את המסרים של החברה? כיון שהדלפק הוא כאמור הפריט העיצובי הראשון שבדרך כלל מתגלה למבקרים במשרדים כדאי להקדיש מחשבה לתכנון שישדר את המסרים המתאימים לבחירה שלכם. למשל, האם מתאים לכם יותר דלפק קבלה ישר או זוויתי או אולי הדלפק צריך להיות מעוגל ובקווים זורמים? אפשר להשתמש בתכנון הדלפק באלמנטים צורניים הקשורים לעיצוב הלוגו או בקריצה לאלמנטים שונים מעולם התוכן של החברה, למשל, בתכנון דלפק לחברה המייבאת אוטובוסים שם החלטנו לשדר את אלמנט התנועה והדינמיות של תחום העיסוק, הדלפק הוא זוויתי ונראה כאילו הוא בתנועה קדימה.

עיצוב צבעוני של דלפק קבלה ותאורה המשדרים תנועה
עיצוב דלפק קבלה צבעוני בצורניות המדמה תנועה במבואת כניסה לחברת ייבוא רכב

דלפק קבלה המשדר תנועה

דרך נוספת להמחשת תחום העיסוק של החברה היא לתכנן דלפק שקשור לתחום כמו בחברת ספנות שבה תכננו דלפק בצורת אונייה

עיצוב מבואת כניסה ודלפק דמוי אניהלמשרדי חברת ספנות

דלפק בצורת אוניה שממחיש את תחום העיסוק בספנות

דלפק קבלה קמור משדר זרימה אבל הוא עדיין רשמי יותר וסגור כלפי האורחים בהשוואה לדלפק קעור שמשדר פתיחות. דלפק קבלה קעור מעולה ליצירת מסר של קבלת פנים חמה והזמנה במשרדים בהם יש קבלת קהל.

דלפק קבלה עם זכוכית ירוקה מעוגלת בהשראת הטבע

דלפק קבלה קמור משדר זרימה

עיצוב מבואת כניסה במרפאת כללית
דלפק קבלה נמוך
עיצוב דלפק מעוגל במרכז שירות לקוחות של חברת מחשוב בינלאומית

דלפקי קבלה קעורים משדרים מסר של חמימות וקבלת פנים נעימה לאורחי המשרדים

הצבעוניות של דלפק הקבלה והקו העיצובי שלו צריכים להתחבר למיתוג הכולל של חברה ובכך להעצים את המסרים שחלל הכניסה למשרדים משדר.
כמעט שכחנו להזכיר, יש גם משרדים שבהן אין דלפק בכניסה. זה קורה בחברות הכי טובות. זאת כאשר אין צורך בסינון מבקרים כיון שמבקרים בחברה מלוויים על ידי המארח שמחכה להם בכניסה למשרדים בתיאום מראש או כאשר יש מעט מבקרים בחברה – כמו במרכזי פיתוח של חברות היי טק מסוימות. במקרים רבים יתוכנן משרד בלי דלפק קבלה כאשר חשוב לחברה לשדר אווירה לא פורמלית, להסיר את המחיצות בין המבקר לחברה ולשדר פתיחות וחמימות. כ"פיצוי" אפשר למקם בכניסה למשרדים אלמנטים אלטרנטיביים שישדרו את המסרים הללו כמו למשל דמות חביבה ומחבקת בכניסה למשרד אדריכלות נוף.

דרך נוספת לשדר קבלת פנים חמימה במיוחד היא למקם בכניסה במקום דלפק קבלה מסנן, דלפק אירוח להכנת משקה חם או קר ולכיבוד קל. אורח שמגיע לביקור במשרדים מוזמן מיד בכניסה להתכבד במאכל או במשקה. כיוון שאכילה ושתייה הם צרכים ראשוניים של כל אדם, ההזמנה לשתות ולאכול מחברת מיד רגשית ושוברת מחיצות לכן, כאשר הנסיבות מתאימות לוויתור על עמדת קבלה רשמית דלפק אירוח יכול לשמש תחליף מצוין.

בחברות מסוימות אף הרחיקו לכת ומיקמו מטבח בלב המשרדים במקום דלפק קבלה מסורתי, כך נוצר בחלל המרכזי והחשוב של המשרדים מקום לחיזוק הקשר בין העובדים וגם לאירוח ביתי של אורחים שמגיעים מפעם לפעם.

תפריט נגישות