עיצוב מרכזי שירות ומכירות

עיצוב פנים של מיתוג סביבת עבודה בחברת פלאפון

מסר של פנטזיה בעיצוב חלל הכניסה

קמפיין ענק בטלוויזיה ועיצוב מרכזי שירות בהתאמה

אחד הפרויקטים המעניינים והייחודיים שתכננו בסטודיו שלנו היה יישום הקמפיין הענק של חברת פלאפון משנת 2009 במשרדי מחלקת השיווק ומרכזי שירות הלקוחות. במחלקת השיווק של פלאפון רצו להביא לידי ביטוי את רוח הקמפיין ולהטמיע בנראות מחלקת השיווק ומוקדי שירות הלקוחות את אווירת הפנטזיה ואת המסר של עולם אחר ששודר באמצעותו על מסכי הכסף.

המודעות החדשה לעוצמת החלל ככלי להעברת מסרים תדמיתיים ולמיתוג גורמת לחברות רבות להשתמש בעיצוב הפנים של סביבת העבודה כחוליה נוספת וחשובה בתהליכי השיווק. בפרויקט זה, המסר של עולם פנטסטי אבל אמתי, שעובר לכל אורך הקמפיין , ושל פשטות ותחכום, הובא לידי ביטוי באופן מוחשי גם בעיצוב הפנים המחודש של משרדי החברה.                                                                                                                                         פלאפון שכרה את שירותי סטודיו מיכל רוזן כדי לשדר לצוותים במחלקת השיווק ולנציגים במרכזי שירות את חוויית המותג והחוויה שנוצרת ע"י הקמפיין .

עכשיו, נסו לדמיין לעצמכם איך אתם הייתם מתמודדים עם המשימה המאתגרת שקיבלנו? כדי להעביר את המסרים של הקמפיין לסביבת העבודה היה צורך לתרגם קמפיין שהוא מעצם טבעו וירטואלי, לחלל שהוא מעצם טבעו מוחשי ולגרום לכך שהחלל המוחשי ישדר פנטזיה.

האתגר של תרגום קמפיין פרסום דיגיטלי לעיצוב פיזי

בעצם, זו הייתה עבודת תרגום – מקמפיין שהוא וירטואלי לסביבת עבודה שהיא מציאותית כשהחלל המציאותי אמור להעביר באופן מטאפורי את מי ששוהה בו שוב לעולם וירטואלי וליצור חוויה. ואם נשאר בדימוי של תרגום, התרגום היה בסגנון חופשי.

למה הכוונה? יש שתי אסכולות לתרגום: אחת שגורסת שצריך לתרגם מילה במילה, לכל מילה לתת את המשמעות שלה ולחבר את הכל למשפט. יש גישה שאומרת שתרגום מילה במילה הוא מלאכותי ואינו מותאם לתרבות הייחודית של השפה שאליה מתרגמים ולכן צריך להתאים את רוח הדברים בכל משפט לרוח הדברים המתאימה לשפה שאליה מתרגמים.

ואם נחזור לפרויקט, התרגום של המסר מהקמפיין נעשה בסגנון חופשי בין היתר כיון שמדובר בשני מדיומים שונים לחלוטין ותרגום אחד לאחד של פריטים מהקמפיין הוירטואלי היה יוצר תמונה מלאכותית ולא מתאימה בסביבת עבודה מוחשית, לעומת התרגום החופשי שמאפשר גמישות, פרשנות מגוונת יותר והפעלת הדמיון. לכן השתמשנו במספר מצומצם של פריטים: דשא, מסטיקים ופרחים כשכל אחד יכול לדמיין לעצמו את הסיפור עליהם כשהוא נכנס למרכז השירות.

בסופו של דבר השתמשנו בשלושה אלמנטים כדי להעביר את המסרים מהקמפיין למרכזי השירות:

  • פריטים מעולם הטבע ופריטים שמייצגים הנאה תמימה (מסטיקים) שמופיעים גם בקמפיין.
    .
  • משחקים בקנה מידה.
    .
  • חיבורים בלתי צפויים.
    .

דשא, פרחים ומסטיקים, הם הפריטים העיקריים שמשתתפים בעיצוב אבל בצורה קצת אחרת: למשל, הדשא ה"צומח" לאורך המסדרון מטפס על הקירות והפרחים הגדולים הם גם אלמנטים מאירים. כדורי המסטיק הצבעוניים מהקמפיין מופיעים במשרדים ובמוקדים בהגדלה ניכרת.

המיקום המפתיע של האלמנטים בתוך המשרדים והמשחק בקנה המידה שלהם יוצרים את אווירת הפנטזיה. בנוסף, השתמשנו בתמונות מהקמפיין עצמו שחיברו באופן מוחשי את החלל לקמפיין.

בנוסף שולבו כדורי המסטיק הצבעוניים מהקמפיין הפרסומי שכאן הם מופיעים על הקירות בהגדלה ניכרת ומזכירים גם סוכריות צבעוניות על עוגת יום הולדת. המיקום המפתיע של האלמנטים בתוך המשרדים והמשחק בקנה המידה שלהם יוצרים את אווירת הפנטזיה.

לאחר התכנון במחלקת השיווק כפיילוט שזכה להצלחה רבה ולהדים חיוביים עברנו לעיצוב מוקדי השירות. המשך הפרויקט תוכנן בשיתוף פעולה מוצלח עם מעצב הבית של פלאפון. ממנו קיבלנו את תכניות השיפוץ או ההקמה של המוקדים ושילבנו בהן את יישום המיתוג.

זה היה פרויקט שונה מכל הבחינות מפרויקטים אחרים המתוכננים בסטודיו כי בדרך כלל אנו מבצעים פרויקט מרמת מעטפת (כשהפרויקט עדיין במצב שרק הקירות ההיקפיים שלו בנויים) ומתכננים עיצוב פנים מלא שבתוכו משולב יישום המיתוג.

הפרויקט זכה לתגובות נלהבות מצד צוותי מחלקת השיווק ומהנציגים במוקדי השירות. הנראות המחודשת של המשרדים והמוקדים והתאמתה לקמפיין משתלבת בתהליך המיתוג ויוצרת חוויית משתמש מועצמת לעובדי החברה.

עיצוב צבעוני ומהנה ע
עיצוב קיר נושא דקורטיבי הממשיך מרצפה לקיר בחברת פלאפון
עמדות עבודה ממותגות של חברת תקשורת
מיתוג צבעוני לקירות ורצפות
מיתוג קירות צבעוני
עיצוב מבואה בעזרת מוטיב של דשא ירוק המתבטא בעיצוב רצפה ירוקה וקירות ייחודים
עיצוב קיר דקורטיבי במשרד לפי קמפיין שיווקי של החברה
עיצוב פנים של מיתוג סביבת עבודה בחברת פלאפון
הצצה מבעד למראה על מבואת כניסה במשרדי חברת תקשורת
מיתוג ציבעוני של סביבת העבודה בחברת תקשורת
עיצוב צבעוני של מסדרון מחלקת שיווק בחברת פלאפון

תפריט נגישות