טלפון  03-7326997

עיצוב פנים תדמיתי וממתג (מיתוג סביבת העבודה)

עיצוב משרד ככלי למיתוג החברה

נקודת המוצא שלי כאשר אני באה לעצב משרדים לחברה ולהעצים בכך את המותג שלה, היא שכל חלל של ארגון הוא גם מוצר שמשווק אותה כלפי פנים, לעובדים וכלפי חוץ, ללקוחות, אורחים וספקים. ה"מוצר" הזה מהווה חוליה משמעותית בשרשרת תהליכי השיווק של החברה

מרכז חדשנות צהוב

מרכז חדשנות של משרד החינוך בבניין לב רם בירושלים, צבעוניות שמשדרת חדשנות

עיצוב קפיטריה צבעונית

קונספט לעיצוב קפיטריה שתומכת ביצירת שיתוף וקהילה ערך המותג – שיתוף

עיצוב משרד באווירה ביתית

עיצוב משרדים באווירה ביתית – מסר של חמימות

עיצוב משרדים לחברת הייטק בהרצליה פיתוח

עיצוב משרד של חברת הייטק שמשדרים חדשנות

עיצוב דלפק קבלה בצורת אניה

עיצוב משרד חברת ספנות שמשדר אמינות ויציבות

מה במאמר?

במאמר זה תמצאו מידע וגם עצות שימושיות לעיצוב משרדים שמשדר את ערכי המותג של החברה. בחלק הראשון, התיאורטי, הסבר על חשיבות מיתוג סביבת העבודה על היבטיו השונים כולל מאמר מרחיב דעת באדיבותה של פרופסור שולמית קרייטלר, על היבטים פסיכולוגיים של שימוש בצבעים כאלמנט ממתג, מאמר על יצירת סינרגיה במיתוג רשתות ותמונות להמחשה.

החלק השני דן בתהליך התכנון של עיצוב משרד והחלק השלישי מתמקד בחמישה שלבים לעיצוב משרד ממותג. המאמר כולו משובץ בדוגמאות מפרויקטים של יישום המיתוג במקרי בוחן שונים, מתוך מגוון פרויקטים שתוכננו בסטודיו מיכל רוזן.

על מיתוג סביבת עבודה

האסטרטגיה של ראיית החלל המסחרי כמוצר שיווק היא הבסיס של עיצוב פנים תדמיתי ממתג והיא מובילה תהליך תכנון ייחודי שבסופו החלל המעוצב הוא הרבה יותר מעוד משרד או מרפאה מעוצבים וטרנדיים.

העוצמה של החלל כמוצר שיווק גדולה לאין שיעור מהשפעתו של מוצר שיווק רגיל כמו למשל, יומן או עט מעוצב שנח על שולחנכם. על כל מוצר שיווק סטנדרטי אנחנו מסתכלים מבחוץ, מתרשמים, נהנים או לא וממשיכים הלאה.

החלל הוא מקום שאנו נכנסים לתוכו, הוא עוטף אותנו ומעביר אלינו באופן מיידי, תוך שניות בודדות עשרות מסרים. ההתנסות של להיות בתוך הדבר לעומת לראות אותו מבחוץ היא שיוצרת חוויית מותג. אם החלל תוכנן בהתאם לערכי המותג של החברה החוויה תתאים לתוכן הכללי ולמסרים שהחברה מעוניינת להעביר.

עיצוב חדר ישיבות

החלל עוטף את הנכנס

מגמת המיתוג הפכה להיות טרנדית מאוד בשנים האחרונות ויש לכך סיבות טובות. לאחר שהעולם כולו עבר לייצר את רוב המוצרים במזרח הרחוק הבידול המרכזי של חברות הפך להיות ממוקד לא רק בטיב המוצר, כיון שלמעשה רוב המוצרים זהים או דומים, אלא במסרים של החברה בנושאים כמו מקצועיות, אמינות ושירות. מרכז הכובד בשיווק הוסט לכיוון המותג והיום כולם ממתגים וממתגות.

אחד ממומחי המיתוג הבינלאומיים היצירתיים ביותר הוא מרק גובה שאחראי על אסטרטגיות עיצוב מותגים ללקוחות כמו קוקה קולה, ריבוק, ג'ילט ואחרות. הוא טוען ומדגים בספרו מיתוג רגשי שהמפתח להצלחת מותג היא הבנת הצרכים הרגשיים של בני האדם שצורכים את המותג. כבר לפני כעשרים שנה הוא פיתח גישה חדשה למיתוג שמתייחסת למותג כאל אישיות בעלת תכונות ייחודיות. תפקידה של אישיות המותג ליצור מערכות יחסים רגשיות חיוביות עם הלקוחות ולקדם בכך את מטרות החברה.

מיתוג חברה הוא חלק חשוב ביותר בזהות שלה כלפי חוץ: לקוחות, צרכנים וספקים, אבל אפשר בהחלט לומר שגם עובדי החברה הם לקוחות חשובים בהיותם במקרים רבים הנכס המשמעותי ביותר עבור החברה ומנוע הצמיחה שלה.

קל הרבה יותר להניע את המערכת ולהגיע להישגים כאשר כל הצוות, בכל התפקידים, מגויס לחזון אחד משותף. מהמחאה החברתית שהתרחשה בקיץ 2011 ומהרשתות החברתיות למדנו על עוצמתה של קהילה. אם תתייחסו לצוות שלכם כאל קהילה קטנה, מיתוג אותנטי, כן וייחודי יעצים אותו בין אם הוא מונה שלושה או מאה עובדים.

עיצוב קפיטריה צבעונית עם שולחן אבירים

יצירת קהילה מתחילה בקפיטריה

מעבר לכך, בגלל המחסור בעובדי הייטק שנמשך כבר מספר שנים בעלי חברות הייטק מודעים היטב לעובדה שכדי לשמור על העובדים הקיימים מפני ציידי ראשים ולצוד את העובדים הנחשקים בענף עליהם לייצר סביבת עבודה תומכת אטרקטיבית וייחוד לחברה.

עיצוב לובי מעליות של משרדי הייטק עם בלוג פיזי

יצירת קהילה על ידי "בלוג" פיזי, קוביות שבהן כל איש צוות מעלה תכנים

עיצוב משרדי סטארט אפ - אופן ספייס

מסר של חדשנות במשרדי הייטק כל עובד מרכיב לעצמו את עמדת העבודה מתוך קיט של פריטים – קונספט בשיתוף משרד אדריכלים רון רובנשטיין

עיצוב מסדרון משרדי

המסדרון כחלל למפגשים ולשיתוף במשרדים לעידוד יצירת קהילת עובדים

עיצוב תקרה חשופה

תקרה פתוחה מעבירה מסר של חדשנות במשרדי הייטק

לוג מגנטי מחיק בחלל משותף (אופן ספייס)
עיצוב ספריה ליד פינת ישיבה
משחקים על הקיר

"משחקי לוח" מגנטיים מדגישים יצירתיות ויוצרים אווירת FUN  בחללים פתוחים (אופן ספייס)

איזור עבודה עם כורסאות צבעוניות ומשחקי קיר משלימים ליצירת סביבה עבודה נוחה ומהנה

עיצוב המשרד הוא המעטפת של כל מה שקורה בחברה ומשפיע יום יום וכל היום על מהלכי העבודה ועל ההרגשה והמוטיבציה של העובדים. אם תשכילו להעביר את המסרים החשובים לכם דרך עיצוב פנים שמיישם את ערכי המותג של החברה תוכלו ליצור חיבור רגשי של עובדים ולקוחות כאחד ונאמנות לחברה ולערכיה. 

בהקשר זה צבעים הם אחד השחקנים הראשיים במיתוג. פרופסור שולמית קרייטלר מאוניברסטית תל אביב, כתבה מאמר מרתק בדיוק בנושא הזה.

צבעים כאלמנט ממתג

(פרופ' שולמית קרייטלר (אמריטוס) המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסטית תל אביב)

מיתוג הוא אחד מאותם מושגים שממוקמים ברווח שבין מוצר לבין הלקוח, כשברור כי מוצר יכול לייצג כל מצב או חפץ או שירות שמישהו יוצר על פי יוזמתו או לפי בקשה ולקוח יכול לייצג כל מי שלמעשה או בעקרון יכול להנות מאותו מוצר או להשתמש בו.

לפיכך, מיתוג הוא קובץ אמצעים שמיועדים לייחד מוצר, להבליט את השוני בינו לבין מוצרים אחרים שיתכן כי ייראו דומים, לעורר כלפיו את תשומת הלב של הלקוחות ולקבע אותו בזכרונם.

בין סדרת האמצעים שעומדים לרשותנו להשיג מיתוג איכותי הצבע ניצב בשורה הראשונה, למעשה בחוד החנית. אפשר למתג מוצר ע"י ריח, שם, צורה, מילים מתארות, מיקום, חומר צליל, הקשר, קישור למצבים או לדמויות שונות שיש בהם עניין, אך הצבע עולה על כולם. מדוע?

ראשית משום שהצבע מושך תשומת לב. בשפה המקצועית קוראים לו תכונה קולקטיבית (=מדביקה תשומת לב). בתוך שדה הראיה יש לצבע מקום ותפקיד מאוד מיוחד: אותו רואים גם אם מציצים בחטף, גם אם האדם לא מודע שהוא מסתכל או רואה משהו. וכוחו של הצבע לעירור תשומת לב אינו פג עם הזמן. גם אם ראינו את הצבע בעבר, גם אם אנו כבר יודעים על פי התנסות קודמת מהו צבעו של חפץ מסוים, בכל זאת הצבע ימשוך את תשומת הלב והוא זה שימקד את הקשב שלנו במצב.

הצבע בולט במצב, קליט, ואינו תלוי במילים ושמות. ניתן לראות את הצבע כמעין מגנט של תשומת לב. לפיכך, אם משתמשים בצבע למיתוג, ניתן לסמוך על כך שהמוצר שהצבע צמוד אליו יעורר תשומת לב בצופה.

שנית, משום שהצבע מתקשר בקלות לכל מיני תכונות, מצבים, רגשות ומושגים. ניתן לומר כי הצבע הוא התנייתי, כלומר, נתון להתניה ולחיבור אסוציאטיבי לגירויים ותכונות שאיתם הוא בא במגע. הוא סופג משמעויות ונוטה לייצג אותן עבור הצופה.

תכונה זאת של הצבע תלויה במידה מסוימת בתכונה שלו כמגנט של תשומת לב. צבעים הפכו כבר מזמן להיות מאגרים של אסוציאציות שברובן הן סטנדרטיות ומוכרות ברבים. למשל, אדום מיצג כוח, ריגושים ויצריות, הירוק מיצג התחדשות, טבע ונעורים, הכחול, מייצג את הנאמנות, הים והשמים וכו'. נוסף לכך הצבעים מקושרים גם לאסוציאציות אישיות סוביקטיביות שהופכות אותם למוקדי משמעות. לפיכך, אם משתמשים בצבע למיתוג, סביר להניח שהצבע יתקשר בקלות למוצר וכן כי עולם המשמעויות של הצבע יתעורר וילווה את המוצר.

בין המשמעויות שהצבע מביא איתו למצב בולטות המשמעויות הרגשיות. יש קשרים מועדפים בין צבעים שונים לרגשות. למשל, הכחול והירוק נחשבים לצבעים מרגיעים, צבעי האדום והכתום הם צבעים מעוררי שמחה, הלבן והאפור הם צבעים שמקושרים לרוב למיעוט התעוררות רגשית. כלומר, צבע נוטה להשרות על הצופה אוירה רגשית מסוימת וכן לעורר בו זיכרונות רגשיים אישיים. גם הרגשות הצמודים לצבע יתעוררו כשהצבע יתפקד כמותג במצב. ומכאן, כשהצבע הוא המותג, סביר לצפות שהצופים לא רק שישימו לב למוצר אלא הם גם לא יישארו אדישים למוצר.

אך צפוי כמובן שיהיו גם היבטים פחות חיוביים או לפחות חסרונות בשימוש בצבע למיתוג. ואמנם כך הדבר. ראשית, לא מיותר לציין כי כאשר משתמשים בצבעים אחדים למיתוג, התגובות לצבע עשויות להשתנות ונעשות לעיתים בלתי צפויות. זאת משום שהאפקטים של הצבע מאוד רגישים להקשר בו הצבע מופיע, בעיקר אם ההקשר כולל גם צבעים אחרים.

חסרון נוסף קשור לכך שצבעים מעוררים לא רק אסוציאציות חיוביות. יש גם משמעויות שליליות שמתלוות לצבעים ומשלימות את המשמעויות החיוביות. כך למשל, הצבע האדום יכול לייצג גם דם, אש, הרס ואלימות, והצבע הירוק רעלים וריקבון והצבע הכחול דכאון ועצב. נוסף לכך, גם קהל הלקוחות מביא איתו למצב אסוציאציות אישיות לצבעים שאינן תמיד חיוביות. יתכן שלאנשים מסוימים או בקהילה מסוימת הצבע האדום למשל מייצג מצב שאינו חיובי ומזכיר מלחמה, סבל ועריצות.

ולבסוף, יש להתחשב בכך שקהל הלקוחות מודע להשפעה של צבעים ולתפקיד הצפוי והמיועד שלהם במסגרת מיתוג המוצר.

כלומר, הקהל מודע לרושם שיוצר המוצר מתכוון ורוצה ליצור בקהל. ויש כמובן לקוחות שאינם מוכנים להגיב כצפוי מהם ואולי אף כועסים על הניסיון הזה וכתופעת לוואי לכעס – דוחים את המוצר שהצבע מייצג.

לסיכום, הצבע הוא אלמנט בעל פוטנציאל עצום כאמצעי למיתוג, בעיקר עקב תכונותיו כמושך תשומת לב וכמוקד של משמעויות. אך יש גם סיכונים בשימושי הצבע במיתוג הן עקב משמעויות בלתי חיוביות שהצבע עלול לעורר ביחידים ובקבוצות והן בגלל תגובות בלתי צפויות לצבעים כשהם מופיעים בהקבצים וקומבינציות שונות. המסקנה היא שיש להפעיל צבע במיתוג בזהירות תוך מודעות לאפשרויות החיוביות הגדולות הטמונות בו, כמו לסיכונים.

למעוניינים להרחיב ולקבל מידע נוסף על צבעים, היכנסו לאתר צבעוני במיוחד של מעצב העל קארים ראשיד העושה שימוש מהמם, נועז ויצירתי בצבעים בחללים שהוא מעצב ובכלל.

מיתוג משרדים וחללים מסחריים על ידי שימוש בצבעים

בעיצוב פנים ממותג של חללים מסחריים בחירת הצבעים היא משימה מורכבת.

כדי ליצור קשר בין נראות המשרדים לבין מערכת המיתוג הכוללת של החברה, רצוי להשתמש בצבעי הלוגו של החברה. אבל לעיתים קרובות צבעי לוגו שנראים נפלא על מעטפות וניירת משרדית עלולים ליצור תחושות לא נעימות כשהם מופיעים על גבי משטחים גדולים בחלל. למשל: לוגו שחור, אדום, צהוב וכיוב'. אפילו צבע כחול ניטרלי של שטיחים כדוגמת צבע הלוגו עלול להשפיע על התאורה, "לקרר" וליצור סביבת עבודה מנוכרת במקום שבו אנו רוצים לשדר חמימות.

הבחירה האישית שלי בעיצוב ממותג למשרדים היא להשתמש בצבעים שישדרו את המסרים התדמיתיים העיקריים של החברה וישרו תחושה של נוחות ואווירת עבודה אופטימלית עבור צוותי העובדים. אם צבעי הלוגו של החברה אינם מתאימים למטרה זו, אשלב אותם במינונים נמוכים ובמקומות חיוניים בלבד.

דוגמאות לשימוש בצבעים למיתוג:

מרכז שירות הלקוחות hp

חברת hp קיבלה החלטה שהלוגו שלה הוא וגווניו מתחלפים על אריזות מוצרים שונים בהתאם לכך עיצבתי את מרכז השירות לקוחות של החברה תוך שימוש במגוון הצבעים של הלוגו: ירוק, כתום, ורוד, צהוב, אפור ואדום התואמת את צבעי הלוגו המשתנה של החברה

עיצוב דלפק במרכז שירות לקוחות
עיצוב פינת המתנה צבעונית באדום וכתום
לוגו חברה מוקרן על קיר בטון חשוף

משרדי סינרון

מסר של חדשנות ויצירתיות מובע באמצעות שילוב צבעים קונטרסטיים, כתום וירוק רוויים. בחירת הצבעים תורמת גם היא למסר: הירוק מסמל התחדשות וצמיחה והכתום מסמל יצירתיות. במקרה זה, כיוון שהחברה מפתחת טכנולוגיות אור חדשניות עבור מכשור רפואי, השימוש בצבע הירוק והכתום מגדיר באופן מופשט גם את תחום העיסוק של החברה.

עיצוב משרדי סינרון בירוק וכתום

משרדי EDA

מסר של עוצמה, יציבות ואמינות בחברת EDA לשיווק תוכנות הנדסיות. מועבר על ידי צבעוניות מונוכרומטית של חום, אפור ושחור על רקע לבן.

עיצוב דלפק קבלת קהל בכניסה למשרד
עיצוב חדר ישיבות מויטרינת זכוכית בצבעים שחור, עץ ולבן

משרדי חברת ג'יג'י קוסמטיקה: גווני חום ובז' שמשדרים יוקרה ואמינות

משרדים מעוצבים של חברת קוסמטיקה

לובי כניסה למשרדי החברה

משרדי עורכי דין רבים בוחרים לרהט את משרדיהם בריהוט עץ בגוונים כהים כדי לשדר את האמינות והיוקרה שלהם. זה חשוב במיוחד כיון שה"מוצר" של בעלי מקצועות חופשיים אינו מוחשי.

ככל שהמוצר מופשט יותר משקיעים בעלי החברה השקעה גדולה יותר כדי להמחיש ללקוח את איכות השירות שהם מעניקים לו ואת היוקרה והמקצועיות שלהם באמצעים כמו כרטיס ביקור מהודר, לבוש וגם עיצוב משרדים מרשימים.

מבט מדלפק קבלה על חדר ישיבות המשולב ספרייה

דלפק כהה במשרד עורכי דין מעביר מסר של יוקרה

חדר ישיבות משרד עורך דין עם ספריה ולוח זכוכית מחיק

ספריה מעץ כהה במשרד עורכי דין מעבירה מסר של יוקרה

לפני שאפרט שימוש ספציפי בצבע זה או אחר להעברת מסר אתייחס לכמות הצבעים ולעוצמתם: שימוש במגוון צבעים גדול במינון נכון בעיצוב החלל משדר אנרגיות גבוהות, חדשנות, יצירתיות ואופטימיות.

עיצוב רצפת משרד צבעונית

שימוש בשטיח עם צבעוניות עזה כדי לשדר חדשנות

כשמעצבים חללים המיועדים לילדים שהם חדשנים ויצירתיים מעצם מהותם, מדגישים את השדרים הללו על ידי שימוש בקשת צבעים רחבה ובצבעים רוויים, כלומר, צבעים נקיים שאינם מדוללים על ידי לבן או מוכהים על ידי שחור.

הגישה הזו יכולה להתאים מאוד גם לחברות הייטק שערכי המותג שלהם מבוססים לרוב על חדשנות ויצירתיות. ככל שנעשה שימוש במגוון צבעים מצומצם יותר, עד לרמה של שימוש בצבע אחד עם כמה גווני ביניים, ניצור מסר של רוגע, יציבות ואמינות. מסר כזה יכול להתאים מאוד לחברות העוסקות בכספים או במוצרים מורכבים ויקרים והשדר המרכזי שלהם הוא אמינות ויציבות.

צבעים עיקריים והמסרים שהם מעבירים:

כחול: ממשפחת הצבעים הקרים, משדר בעיקר שלווה ושליטה. כצבע השמיים הוא מתקשר להישגים גבוהים "השמיים הם הגבול" ולטכנולוגיות גבוהות.

ירוק: מסמל התחדשות, צמיחה, שינוי וריפוי.

כתום: משדר חיוניות, שמחה, יצריות ויצירתיות.

אדום: ממריץ, מסמל אנרגיות גבוהות, חיוניות ועוצמה, סמל לחיים ולשלטון. בגלגולו לגוון הבורדו משדר יוקרה ונחשב צבע מלכותי.

צהוב: מייצג חוכמה, בהירות וסובלנות. בגלגולו לצבע זהב משדר יוקרה.

חום: צבע האדמה. מסמל יציבות ועוצמה שקטה.

אפור: גוון מרכך ומתווך מסמל איפוק, מתינות וסולידיות.

לבן: מסמל טוהר, התחדשות ורעננות.

שחור: משדר עוצמה, ידע ומסתורין.

עיצוב פנים לרשתות, יצירת סינרגיה במיתוג

השאלות העולות כשאני מתכננת סניף או סניפים לרשת קשורות רובן ככולן לאתגר- כיצד לנצל את היתרון של פריסת הסניפים באזורים שונים בארץ ואו בעולם. כדי להעצים את חוויית המותג שהמשתמש וגם צוות העובדים חווים כשהם נכנסים לסניף.

תכנון סניפים מחייב ליצור חוויית מותג בסיסית אחידה. החזרה על מוטיבים ואלמנטים קבועים בכל סניף מעצימה את חוויית המותג על ידי כך שהיא יוצרת אצל המשתמש תחושת היכרות וזיהוי בכל סניף שאליו הוא נכנס. הלקוח יזהה תוך שברירי שנייה שהגיע לסניף של חברה מסוימת, וירגיש בבית כאשר יצירת תחושה של היכרות מובילה לתחושת שייכות שהיא מטרה בפני עצמה בתהליך המיתוג .

לפני מספר שנים הסתפקו חברות רבות ביצירת נראות אחידה לסניפים כאלמנט ממתג מרכזי. עם השנים, כאשר המסחור החזותי השתכלל והתעדן החלה לעלות גישה חדשה לנושא. מצד אחד , כמו שמזהים יצירה מוזיקלית של מלחין ידוע, עיצוב הסניף לא ישאיר מקום לספק לגבי זהות החברה וייצור חוויה שקשורה לערכי המותג. מצד שני, יהיו בכל סניף אלמנטים שונים נוספים שיענו על צרכים ייחודיים שלו בהתאם למיקומו הגאוגרפי וקהל היעד.

מומחה עולמי נוסף למיתוג שמתמקד במיתוג חושי הוא מרטין לינדסטרום שמדבר על מותג טוב כמותג שנשאר מוכר גם כשמנתצים אותו. הוא מביא כדוגמא את הבקבוק המפורסם של קוקה קולה. גם אם תראו שבר של הבקבוק תזהו מיד שהוא שייך לקוקה קולה. המטרה במיתוג סביבת עבודה סינרגטי של רשתות הוא כמו שאמר לי המנכ"ל הישראלי של מארסק, חברת הספנות הגדולה בעולם, באחת הפגישות שלנו, לזהות בכל מקום בעולם שבו תכנס למשרדי החברה שהגעת למארסק.  

לפניכם 4 דוגמאות לעיצוב סניפי רשתות כדי ליצור סינרגיה וחוויית מותג מעצימה:

1. עיצוב שתי מרפאות של כללית רפואה משלימה: קופת חולים כללית, בטיפולי הרפואה המשלימה, ניזונה מתפיסת גוף האדם כמכלול שלם. מטרת הרפואה המשלימה היא לאחד ולאזן את הגוף הפיזי עם האלמנט הרוחני שבו- הנפש, וכן לשפר את יכולות הריפוי הטבעיות של הגוף על ידי עידוד זרימת אנרגיות של צמיחה והתחדשות.

הטיפולים פועלים באופן מחזורי ומעגלי כאשר תהליך אחד (למשל, פתיחת חסימות בזרימת הדם) מניע את משנהו (למשל, אספקת חמצן טובה יותר אל האיברים בגוף), ושרשרת התהליכים מאריכה את משך החיים ואת איכות חייו של האדם החי בעולם המודרני.

עיצוב דלפק קבלה בקופת חולים כללית

במרפאה לרפואה משלימה בארלוזורוב תל אביב ובמרפאת משלימה ואסתטיקה בקריון, קריית ביאליק הבאתי לידי ביטוי בעיצוב שתי המרפאות את חזון הריפוי ההוליסטי תוך התייחסות למכלול ולשלם ואת תפיסת המרפאה לרפואה משלימה.

האופי המעניק והמטפל של כללית רפואה משלימה בא לידי ביטוי ביצירת החוויה של שהייה נעימה במרפאה עוד לפני תחילת הטיפול. המרפאות תוכננו בקווים זורמים ומעוגלים. פינות ההמתנה מתוכננות בשני חלקי מעגל המשלימים יחד ספירלה שבמהותה מסמלת תחושת רוגע, זרימת אנרגיה והרמוניה.

הספירלה מרמזת גם על ראייה שלמה של העולם ותהליכי חיים ומתקשרת לפן ההוליסטי והרוחני של המרפאות. הקווים הרכים והמעוגלים ממשיכים גם בדלפקים והתאורה המעוצבת ככדורים לבנים זוהרים שמדמים אלמנט של שלמות או ירח. השימוש ברצפת עץ מהווה עבור המבקרים אלמנט מאזן של אדמה וחמימות ויוצר את האיזון הדרוש עם גופי התאורה הקלילים.

עיצוב מרפאה - חלל המתנה לאורחים
עיצוב מרפאה - חלל המתנה מעוגל

אלמנט חוזר של דלפק קבלה קעור במרפאות בקריון ובארלוזורוב

על קיר הכניסה והקיר מאחורי דלפק הקבלה העשויים מזכוכית מוצגת תמונת עלים ירוקים שגורמת למבקר הרגשה של טיול בטבע ומסמלת את הצמיחה וההתחדשות שכה חשובים לצורך ריפוי. בעיצוב הפנים הודגש החיבור לטבע על מנת ליצור חזות שמשקפת את המותג כללית רפואה משלימה.

החיבור בא לידי ביטוי בתמונות הטבע שצולמו על ידי צלם אמן. התמונות מהנות לעין ומאפשרות להתנתק מעט מהמולת העיר, להירגע ולהתענג על נופים אחרים. במחקרים רבים שבוצעו בשנים האחרונות ברחבי העולם נמצא שגם התבוננות בלבד בתמונות טבע יכולה ליצור רגיעה, להוריד לחץ דם ולהפחית סטרס.

עיצוב מרפאה מעוגל
עיצוב מרפאה - ישיבה מעוגלת חלל כניסה
אלמנט חוזר של פינת ישיבה מעוגלת במרפאות בקריון ובארלוזורוב

בשתי המרפאות ערכי המותג של מקצועיות והענקת שירות משודרים ע"י הדלפק הקעור והמזמין והאווירה של אנרגיה זורמת, התחדשות וצמיחה האופיינית לרפואה משלימה.

2. עיצוב שני סניפים של חברת מארסק ספנות: מארסק היא החברה הגדולה בעולם לספנות והנראות של משרדיה בישראל מזוהה עם המראה האופייני של סניפי מארסק שחוזר על עצמו בכל הסניפים בעולם.

עיצוב דלפק כניסה מעץ ולוגו כחול
דלת זכוכית ודלפק מעץ

סניף תל אביב מזוהה מצד אחד עם סניפי מארסק בכל העולם ומצד שני משדר את יחסי השיתוף בין מארסק לבין חברת בת שלה שממותגת באדום כאשר הקירות המפרידים ביניהן הם שקופים וההבדל ביניהן בא לידי ביטוי בצבע הריצוף – שטיח בצבע הלוגו של כל חברה. זו דוגמא למסר ספציפי בסניף שמצטרף למסר הכללי של החברה.

עיצוב קיר זכוכית במשרד
עיצוב קיר כוח עם מודלים

מודלים שקועים בנישה בחדר ישיבות בסניף מארסק אשדוד

בכל סניפי החברה בארץ וגם בעולם משולבים מודלים של אניות שהם סימן ההיכר של החברה והישיבה בחללים פתוחים משקפת את עבודת הצוות והשיתוף.  

3. עיצוב משרדי חברת טורקיש איירליינס: עיצוב המשרדים של חברת טורקיש איירליינס ישראל מתחבר לעיצוב סניפי החברה בעולם עם צבעי הלוגו שמשולבים ברצפה ובקירות. יחד עם זאת, בהתאם לבקשת הצוות בישראל, יש כאן אלמנט ייחודי של ניחוח התרבות הטורקית שבא לידי ביטוי בשטיחים ובעיצוב קיר בהשראת משרביות אוריינטליות.

עיצוב חדר ישיבות עם קיר משרבייה ודגמי מטוסים עם שטיחים בעיצוב עכשווי
עיצוב חדר ישיבות עם קיר משרבייה

עיצוב חדר ישיבות עם אלמנטים בהשראת משרבייה על הקיר

4. אייר פרנס KLM: בעיצוב המשרדים שילבנו מיתוג המרמז על תחום העיסוק של החברה בתעופה באמצעות אילוסטרציה הומוריסטית של עננים בדמות מפת העולם. האילוסטרציה היא חלק ממאגר תמונות הפרסום והשיווק של החברות

עיצוב דלפק קבלה מעוצב בחברת KLM
עיצוב ממותג של דלפק קבלה במשרדי חברת תעופה

כיצד מתבצע תהליך עיצוב משרדים שממתג את סביבת העבודה?

נקודת המוצא של עיצוב פנים תדמיתי למיתוג סביבת העבודה היא כמו של כל עבודת עיצוב פנים אחרת. היסודות שעליהם נשען התכנון הם יצירת חלל יעיל שחלוקת השטחים שבו תאפשר זרימה אופטימלית של תהליכי עבודה ושיהיה ארגונומי, כלומר, יספק תנאי עבודה מעולים לעובדים ולמבקרים: תאורה מספיקה, נעימה ונכונה לעבודה, ישיבה נוחה וכיוב'.

בתוך המסגרת הזו של תכנון החלל משלבים את הערך המוסף – יצירת תדמית באמצעות מסרים שנובעים מהחלל. הייחוד של מיתוג סביבת עבודה בניגוד להרבה מדיות אחרות של מיתוג הוא בכך שהמיתוג הוא תלת ממדי. כאן אפשר לראות דוגמא של חברה שרצתה למתג את משרדיה על ידי שידור תחום העיסוק שלה. החברה עוסקת בייבוא רכבים ולכן בחרנו לעצב את הדלפקים ואת התאורה כך שישדרו תחושה של תנועה. המיתוג במשרדים האלו הוא תלת ממדי ומוטמע בשלמותו בחלל המעוצב.

מוטיב התנועה הומחש באמצעות אלמנטים רבים: עיצוב החללים בקווים אלכסוניים שחלקם מצטלבים ומתכנסים כמו כבישים היוצרים צירי תעבורה ושילוב שטיחים ופרקטים היוצרים מראה של כביש מהיר…

עיצוב צבעוני של דלפק קבלה ותאורה המשדרים תנועה

עיצוב דלפק קבלה שנראה בתנועה

עיצוב משרדי חברת רכב

פסי תאורה נמתחים בחדר הישיבות ופסי השטיח משדרים תנועה

עיצוב מסדרון עם כביש

עיצוב מסדרון עם "כביש" משטיח לאורכו משדר תנועה

במפגש ראשוני עם דלפק הקבלה בכניסה מרגישים את מוטיב התנועה בשל המבנה הזוויתי של הדלפק ומודל הרכבת הנוסעת עליו מעצים את התחושה שפה עוסקים בתנועה ומהירות…

דלפק קבלה גבוה במשרדי חברת שילוח

דלפק המתנה לאורחים ממשיך את התנועה של דלפק הקבלה

בהמשך לדלפק המרכזי, על הציר האלכסוני שהוא יוצר ממוקם דלפק אירוח המאפשר אתנחתא למשקה קל וכיבוד עבור לקוחות החברה המגיעים לסגירת עסקאות ומולו מסכים המעבירים מסרים שיווקיים וסרטוני תדמית

דלפק קבלה מעוצב בתנועה

מבט נוסף על עיצוב הדלפקים ופינת ההמתנה

בחדר הישיבות המרכזי השימוש בזכוכית יוצר אוירה של רעננות ואווריריות בדומה לנסיעה ברכב. ומוצגים בו מודלים של רכבים כבדים.

עיצוב חדר ישיבות מזכוכית במשרדי חברת שילוח

דרך חדר הישיבות צופים במראה הדינמי שיוצרים גופי התאורה בלובי ובהשתקפויות שלהם

קיר תצוגה מול חדר ישיבות

תצוגת מודלים של רכבים ממתגת וממחישה את תחום העיסוק של החברה בענף הרכב

הצבע הכתום השולט בעיצוב המשרדים שבא לידי ביטוי בשטיחים ובפס התאורה השקוע הוא גם הצבע המרכזי בלוגו החברה. הלך הרוח והאווירה הנוצרת בחלל המשרד מושפעים מהכתום המסמל עליזות, חום ואופטימיות ואין טוב מזה בשביל לצאת לנסיעה ארוכה וטובה.

מיתוג חלל בהתאם למסרים הפרסומיים של החברה

תהליך המיתוג הוא אסטרטגי ודורש צוות תכנון רב תחומי: על הצוות לכלול את מי שקובע את האסטרטגיה של החברה, ואת הגורמים האחראים על הכספים, השיווק והתפעול בחברה. ככל שהמסרים יתאימו וישלימו את הפעילות השיווקית של החברה תהיה להם השפעה גדולה יותר. 

ההתאמה בין המסרים השיווקיים והתדמיתיים של החברה, השפה החזותית שלה ונראות המשרדים שלה, יוצרת סינרגיה ומחזקת את המותג. איך עושים את זה?

הלוגו שמהווה את אחד האלמנטים הגרפיים של החברה, מסמל ומייצג את הארגון או החברה והופך לכלי לזיהוי הארגון בתודעת הציבור. זהו פריט חשוב במסחור החזותי של החברה ופעמים רבות הוא מוביל בעקבותיו חלק ניכר מסגנון עיצוב הפנים של משרדי החברה.

להתרשמותכם פרויקט עיצוב משרדים של חברת SPACECOM, פרויקט עיצוב המשרדים של חברת התעופה טורקיש איירליינס ומקרה בוחן של חברת פלאפון שבהם בוצע שילוב בין מסרים גרפיים ופרסומיים לעיצוב פנים:

בעיצוב משרדי חברת SPACECOM, ספקית שירותי לוויין ישראלית המשווקת את שירותי הלוויינים מסדרת עמוס, החלל על כל גווניו הוא דומיננטי. הלוגו הסגול תואם לצבעם של גלקסיות בחלל והעושר הגרפי בא לידי ביטוי בשרטוטים מכאניים של חלקי לוויינים ובמפות מונוכרומטיות המתארות את אזורי השידור של הלוויין.

עיצוב פינת ישיבה עם מיתוג החברה
עיצוב דלפק קבלה ממותג

בעיצוב משרדי חברת התעופה TURKISH AIRLINES צבעי הלוגו האפור של החברה קבעו את האופי של עיצוב המשרדים.

עיצוב פינת המתנה בכניסה עם קיר ממותג בשילוב צורות גאומטריות בצבעי החברה
חדר מנהל בצבעי שחור, אפור ולבן עם שטיחים בעיצוב מודרני בהשראת עיטורים גיאומטריים

אחד הפרויקטים המעניינים והייחודיים שתכננו בסטודיו שלנו היה יישום הקמפיין הענק של חברת פלאפון משנת 2009 במשרדי מחלקת השיווק ומרכזי שירות הלקוחות. במחלקת השיווק של פלאפון רצו להביא לידי ביטוי את רוח הקמפיין ולהטמיע בנראות מחלקת השיווק ומוקדי שירות הלקוחות את אווירת הפנטזיה ואת המסר של עולם אחר ששודר באמצעותו על מסכי הכסף.

מיתוג ציבעוני של סביבת העבודה בחברת תקשורת

מסר של פנטזיה בעיצוב חלל הכניסה

המודעות החדשה לעוצמת החלל ככלי להעברת מסרים תדמיתיים ולמיתוג גורמת לחברות רבות להשתמש בעיצוב הפנים של סביבת העבודה כחוליה נוספת וחשובה בתהליכי השיווק. בפרויקט זה, המסר של עולם פנטסטי אבל אמתי, שעובר לכל אורך הקמפיין , ושל פשטות ותחכום, הובא לידי ביטוי באופן מוחשי גם בעיצוב הפנים המחודש של משרדי החברה.      פלאפון שכרה את שירותי סטודיו מיכל רוזן כדי לשדר לצוותים במחלקת השיווק ולנציגים במרכזי שירות את חוויית המותג והחוויה שנוצרת ע"י הקמפיין .

עכשיו, נסו לדמיין לעצמכם איך אתם הייתם מתמודדים עם המשימה המאתגרת שקיבלנו? כדי להעביר את המסרים של הקמפיין לסביבת העבודה היה צורך לתרגם קמפיין שהוא מעצם טבעו וירטואלי, לחלל שהוא מעצם טבעו מוחשי ולגרום לכך שהחלל המוחשי ישדר פנטזיה.

בעצם, זו הייתה עבודת תרגום – מקמפיין שהוא וירטואלי לסביבת עבודה שהיא מציאותית כשהחלל המציאותי אמור להעביר באופן מטאפורי את מי ששוהה בו שוב לעולם וירטואלי וליצור חוויה. ואם נשאר בדימוי של תרגום, התרגום היה בסגנון חופשי.

עיצוב קיר דקורטיבי במשרד לפי קמפיין שיווקי של החברה

למה הכוונה? יש שתי אסכולות לתרגום: אחת שגורסת שצריך לתרגם מילה במילה, לכל מילה לתת את המשמעות שלה ולחבר את הכל למשפט. יש גישה שאומרת שתרגום מילה במילה הוא מלאכותי ואינו מותאם לתרבות הייחודית של השפה שאליה מתרגמים ולכן צריך להתאים את רוח הדברים בכל משפט לרוח הדברים המתאימה לשפה שאליה מתרגמים.

ואם נחזור לפרויקט, התרגום של המסר מהקמפיין נעשה בסגנון חופשי בין היתר כיון שמדובר בשני מדיומים שונים לחלוטין ותרגום אחד לאחד של פריטים מהקמפיין הוירטואלי היה יוצר תמונה מלאכותית ולא מתאימה בסביבת עבודה מוחשית, לעומת התרגום החופשי שמאפשר גמישות, פרשנות מגוונת יותר והפעלת הדמיון. לכן השתמשנו במספר מצומצם של פריטים: דשא, מסטיקים ופרחים כשכל אחד יכול לדמיין לעצמו את הסיפור עליהם כשהוא נכנס למרכז השירות.

בסופו של דבר השתמשנו בשלושה אלמנטים כדי להעביר את המסרים מהקמפיין:

1. פריטים מעולם הטבע ופריטים שמייצגים הנאה תמימה (מסטיקים) שמופיעים גם בקמפיין.

2. משחקים בקנה מידה.

3. חיבורים בלתי צפויים.

דשא, פרחים ומסטיקים, הם הפריטים העיקריים שמשתתפים בעיצוב אבל בצורה קצת אחרת: למשל, הדשא ה"צומח" לאורך המסדרון מטפס על הקירות והפרחים הגדולים הם גם אלמנטים מאירים. כדורי המסטיק הצבעוניים מהקמפיין מופיעים במשרדים ובמוקדים בהגדלה ניכרת.

המיקום המפתיע של האלמנטים בתוך המשרדים והמשחק בקנה המידה שלהם יוצרים את אווירת הפנטזיה. בנוסף, השתמשנו בתמונות מהקמפיין עצמו שחיברו באופן מוחשי את החלל לקמפיין.

מיתוג קירות צבעוני

בנוסף שולבו כדורי המסטיק הצבעוניים מהקמפיין הפרסומי שכאן הם מופיעים על הקירות בהגדלה ניכרת ומזכירים גם סוכריות צבעוניות על עוגת יום הולדת. המיקום המפתיע של האלמנטים בתוך המשרדים והמשחק בקנה המידה שלהם יוצרים את אווירת הפנטזיה.

עמדות עבודה בחלל עבודה פתוח בחברת תקשורת
עמדות עבודה ממותגות של חברת תקשורת

אותה פנטזיה בצורה קצת שונה במרכז שירות לקוחות בבאר שבע

עיצוב פנים ייחודי של משרדי חברת תקשורת
עיצוב תקרה ייחודית במיתוג סביבת עבודה בחברת פלאפון
מיתוג צבעוני לקירות ורצפות

לאחר התכנון במחלקת השיווק כפיילוט שזכה להצלחה רבה ולהדים חיוביים עברנו לעיצוב מוקדי השירות. המשך הפרויקט תוכנן בשיתוף פעולה מוצלח עם מעצב הבית של פלאפון. ממנו קיבלנו את תכניות השיפוץ או ההקמה של המוקדים ושילבנו בהן את יישום המיתוג.

זה היה פרויקט שונה מכל הבחינות מפרויקטים אחרים המתוכננים בסטודיו כי בדרך כלל אנו מבצעים פרויקט מרמת מעטפת (כשהפרויקט עדיין במצב שרק הקירות ההיקפיים שלו בנויים) ומתכננים עיצוב פנים מלא שבתוכו משולב יישום המיתוג.

עיצוב צבעוני ומהנה ע
עיצוב מיתוג סביבת עבודה כולל של רצפה ירוקה דמוי דשא המתקשרת עם התקרה
עיצוב פנים של מיתוג סביבת עבודה בחברת פלאפון
עיצוב מבואת כניסה יחודית ותקשורתית במרכז שירות פלאפון
הצצה מבעד למראה על מבואת כניסה במשרדי חברת תקשורת

הפרויקט זכה לתגובות נלהבות מצד צוותי מחלקת השיווק ומהנציגים במוקדי השירות. הנראות המחודשת של המשרדים והמוקדים והתאמתה לקמפיין משתלבת בתהליך המיתוג ויוצרת חוויית משתמש מועצמת לעובדי החברה.

ובחזרה לתהליך התכנון: בתחילתו מגדירים שתי פרוגרמות: פרוגרמה לצרכים תפעוליים ופרוגרמה לצרכים אסטרטגיים שיווקיים. הפרוגרמה התפעולית תפרט את ההיבטים הטכניים והלוגיסטיים של הקמת המשרדים. למשל, אופן החלוקה לחדרים בהתאם לאפיון צורת העבודה ולמספר אנשי הצוות, מספר חדרי ישיבות וגודלם, גודל הארכיון, גודל מטבחונים וכו',

הפרוגרמה האסטרטגית תפרט את המסרים וערכי המותג שעל המשרדים לשדר ואלמנטים נוספים שחשובים ליצירת הפעילות האופטימלית והאווירה המתאימה במשרדים. למשל, בחברה שבה הדגש העיקרי הוא על רווחת העובדים ועל תחושה של אווירת צוות עשויה לעלות דרישה תכנונית למסדרונות רחבים עבור "שיחות מסדרון" שהוכח שהן מעולות לחיזוק הקשר בין העובדים ולעבודה תוך הפרייה הדדית. בפרויקט כזה יידרשו גם חדרי ישיבות קטנים שיפוזרו בתוך חללים פתוחים, מטבחונים מרווחים עם אפשרות להכנת ארוחות לצוות ופינות מנוחה ומפגש במהלך יום העבודה.

שתי הפרוגרמות תשולבנה זו בזו ומתוך שתיהן ינבע אופי המשרדים.

אם החברה בשלבי הקמה ראשוניים ועדיין לא בוצע תהליך מיתוג אפשר לבצע את תהליך המיתוג במקביל לתהליך התכנון של המשרדים ושני התהליכים המקבילים עשויים בהחלט להפרות זה את זה.

החלל הממותג יוצר סינרגיה עם שאר הפעולות השיווקיות והשלם הנוצר גדול מסך חלקיו. כדי ליצור את מה שאני מכנה "השלם הגדול" המסרים העוברים דרך החלל צריכים להוות כאמור, חוליה מקשרת ולהתאים לניירת , לאתר, ללוגו ולכל תהליכי התקשורת השיווקית. כך התהליך של יצירת הקונספט העיצובי יהיה מורכב ומחויט יותר מתהליך קונספט רגיל שרוכב בדרך כלל על גל אופנתי מסוים ולא בהכרח קשור לחברה עבורה הוא מבוצע. אפשר לקרוא לזה tailor made design, , או עיצוב משרד מותאם לקוח.

כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר רצוי לשלב בתהליך התכנון גם מעצב\ת גראפי\ת שיהיו אחראים, בתיאום עם מעצבת הפנים, לסנכרון המסרים הגרפיים עם עיצוב המשרדים.

מיתוג משרד על ידי עיצוב

מסרים של מיתוג שמשתלבים בעיצוב המשרדים

מסדרון ממותג
חלל ישיבה ממותג
חדר ישיבות מזכוכית עם מיתוג

מיתוג לאחר שינוי ארגוני

היבט נוסף של מיתוג סביבת העבודה הוא מיתוג של חברות אחרי שינוי ארגוני. שיחות מסדרון בחברה שעוברת תהליך שינוי ארגוני משקפות חוסר וודאות, בלבול וחששות.
בסוף התהליך כולם נושמים לרווחה ואז המשימה הבאה היא לחזור לשגרה.

מיתוג סביבת העבודה כחלק מסכם של שינוי ארגוני הוא כמו נקודה בסוף משפט והפסקה החדשה בסיפור של החברה. כאשר ממתגים ומגדירים מחדש את הערכים של החברה דרך עיצוב הפנים משדרים לצוות העובדים לא רק את הערכים והמיתוג, אלא גם מסר מרגיע : הסערה חלפה וכעת אנחנו ממוקדים בהמשך העשייה והבניה.

לפני מספר שנים תכננתי משרדים עבור מרכז פיתוח שכלל שתי חברות ישראליות שנרכשו על ידי חברת תקשורת אמריקאית. שתי החברות היו עד לרכישה והמיזוג קטנות ועם צוותי עובדים מגובשים. אווירת העבודה עם הרכישה הייתה מצוינת והעובדים היו גאים במוצרים החדשנים שפיתחו וגם באקזיט המוצלח. עם זאת, הם חששו להיבלע בתוך ענק התקשורת שעל ידו נרכשו החברות ולאבד את זהותם הייחודית ואת הדינמיקה הטובה שאפיינה את החברה המקורית (נכון לשתי החברות הישראליות).

מנהלי החברה האם הפגינו רגישות והבנה לתחושה זו והתגייסו לחיפוש פתרונות שיבואו לידי ביטוי בין היתר גם בעיצוב המשרדים החדשים. התהליך בוצע בליווי יועץ ארגוני ולאחר דיונים בנושא הוחלט על הפתרונות הבאים לעיצוב חללי העבודה:

1. עיצוב משרדים עם שילוב יצירות אמנות של יוצרים צעירים ישראלים כדי להדגיש חדשנות מצד אחד ואת הזהות הישראלית של העובדים.

2. חלוקת החלל המשותף הגדול בו ישבו הצוותים לאזורים קטנים ויצירת זהות אופיינית לכל אזור. החלוקה בוצעה ללא מחיצות אלא ע"י צבעוניות שונה של שטיחים ועמדות עבודה בכל אזור ועיצוב גראפי משתנה לפי אזורים.

עיצוב משרדי הייטק המשלב בתוכו עיצוב כולל דרך הצבעוניות של לוגו החברה. עיצוב צעיר ומהנה

דוגמא לחלוקה מרומזת של אזורים באמצעות שימוש בכמה סוגי ריצוף

3. לוחות אמייל גדולים בחללים הציבוריים לעידוד ביטוי עצמי ותקשורת בין הצוותים.

עמדות עבודה בחלל פתוח בצבעוניות ע

דוגמא לשימוש רב בלוחות אמייל מחיקים ומגנטיים שמאפשרים תקשורת נוחה בין חברי צוותים

4. מסדרונות רחבים ומטבחונים מרווחים ונוחים במיוחד ליצירת אינטראקציה טובה של "שיחות מסדרון" כדי לאפשר חיבור הדרגתי בין הצוותים של שתי החברות.

עיצוב מטבח ביתי במשרד

דוגמא למטבחון מרווח בחברה שמשדר אוירה ביתית

תכלס, איך מעצבים משרד ממותג בחמישה שלבים? 

1. הגדירו את המסר שתרצו להעביר לקהל היעד: לפני שמתחילים במיתוג המשרדים, עליכם להגדיר את המסר המרכזי שיעביר המשרד הממותג: מהו הערך שהכי חשוב לכם להעביר לצוות העובדים? אם במשרד שלכם מבקרים לקוחות, מהו המסר שחשוב ביותר להעביר אליהם? בחרו ערך מותג אחד או שניים. זה יכול להיות הערך הראשון שמופיע בהצהרת החזון של החברה או מסר מרכזי שקשור לשירות, לאיכות, לייחוד של החברה. המסר המרכזי יכול להיות גם הגדרת תחום העיסוק של החברה כדי ליצור "גאוות יחידה" על ידי נראות שתיצור אפיון לפעילות ולשירותים של החברה. הנה דוגמא לאופן שבו אפשר לשדר ערכי מותג שונים:

א. חדשנות: שימוש בצבעים מנוגדים ועזים, שימוש בטקסטורות מבריקות, תיעוד תהליכים והצגת מוצרים חדשניים (במיוחד לגבי חברות הייטק וסטרטאפ), שימוש בחומרים או בצירופי חומרים יוצאי דופן, שימוש בצורות אווירודינמיות.

עיצוב מטבחון צהוב במרכז חדשנות

משדרים חדשנות על ידי שילוב מגוון צבעים רוויים במשרד החינוך

ב. שירות מעולה: (שירותיות) צבעוניות חמה, עיצוב בקווים רכים וזורמים, אזורי קבלת אורחים\לקוחות נוחים ומזמינים עם פינות נוחות ומצוידות היטב להכנת שתייה ולבילוי זמן המתנה איכותי שכוללות: מסך LCD, מחשב, כורסאות נוחות וחוברות לעיון. אפשר לשקול הצבת דלפק נמוך בגובה שולחן רגיל שישדר שירות מסביר פנים וקבלת פנים מזמינה ללא מחיצות.

ג. אמינות: ערך זה מתקשר פעמים רבות גם לערך של יוקרה: שימוש בחומרים "כבדים" כגון ריהוט כהה, רצפת עץ כהה, שטיחים מיוחדים, רצפת שיש מבריקה. דגש על יציבות לאורך שנים על ידי פריטים "היסטוריים".

למשל, בחברת בנייה, תצוגה של כלי עבודה מתקופת הקמת החברה. הצגת אסמכתות שונות שיש להן ערך גרפי דקורטיבי כמו צילומים עם אישים מפורסמים, פרסומים מחמיאים בעיתונות. החומר הגראפי צריך להיערך בצורה מקצועית על ידי מעצב גראפי. אפשרי גם שילוב פריטים שמשדרים יוקרה כמו יצירות אמנות ופריטי אספנות שיוצגו בצורה מחמיאה ומוזיאלית.

עיצוב פנים בעל מוטיבים דקורטיבים של עיסוק חברת ספנות
אלמנטים מתחום הספנות
משרד מנהל יוקרתי

פריטי אספנות בתחום הספנות במשרדי חברת אלאלוף

עיצוב חדר מנהל עם עץ מלא

שימוש בריהוט עץ כבד כדי לשדר יוקרה ואמינות

מסדרון יוקרתי
עיצוב פינת המתנה קטנה

רצפת שיש מבריקה וריהוט עתיק משדרים אמינות ויוקרה

דלת עץ

שימוש מרובה בעץ וריהוט עתיק משדרים אמינות ויוקרה

חדר מנהל יוקרתי
חדר ישיבות מעץ
מבט אל חדר ישיבות עשוי מזכוכית
פרט נגרות דלפק קבלה וארונית חדר ישי

קיר כוח: הכוח שבקיר

קיר כוח הוא קיר במיקום מרכזי במשרד, בו יועבר מסר שהחברה בחרה להעביר.

מבואת כניסה מעוצבת במשרדי חברת טקסטיל

קיר כוח בחברת ערד תעשיות . מגבות מגולגלות רומזות בהומור על תחום העיסוק של החברה בטקסטיל

קיר כוח כחול אדום

קיר כוח שמשדר את עוצמתה של החברה ותחום העיסוק שלה.

 רצוי שהקיר או החלל הזה יהיה ממוקם במקום אסטרטגי בחברה: אם הוא מיועד להעברת מסרים לעובדים וללקוחות הוא יכול להופיע בכניסה למשרדים. אם המסרים בו שייכים יותר לתרבות הפנים ארגונית הוא יכול להתמקם באזור חדר האוכל, ליד המטבחון או במקום התכנסות אחר מועדף על הצוות.

אפשר גם להחליט על מסדרון שלם שישמש כ"מקום" להעברת המסר. לתכנן עבור המקום שבחרתם נראות בולטת ומודגשת על ידי תאורה נקודתית, תקרה גבוהה או על ידי קיר שבולט ביחס לקירות אחרים, ממוקם בזווית מעניינת, עשוי בצבעוניות שונה או כל דרך אחרת באמצעותה אי אפשר יהיה להתעלם ממנו. על הקיר או המקום הייחודי הזה תתכננו את העברת המסר שלכם.

אם הקיר או החלל צריכים להעביר את תחום העיסוק של החברה, חפשו פריטים מדליקים או תמונות מיוחדות דרכם אפשר יהיה להבין מהו תחום העיסוק של החברה. למשל: מודל של אנייה עבור חברת ספנות, פסלונים שמוצגים באופן מקורי ובזווית לא שגרתית עבור חברת נסיעות, כלי מדידה מאוספים שונים עבור חברת הנדסה וכיוצא בזה.

אם אתם חברה שעוסקת במיחזור או מחויבת לקיימות תוכלו להתקין "קיר ירוק" עבור המשרדים שהוא למעשה צמחיה שממוקמת באופן אנכי על קירות. בקיצור, חפשו דרך לא שגרתית להציג את תחום העיסוק שלכם.

אם מדובר בהעברת ערכים מופשטים כמו שירות מעולה המשימה מעט יותר מורכבת אבל אפשר גם לכך למצוא פתרונות כמו למשל, "סיפור" באנימציה על המסלול שעובר לקוח אצלכם בקבלת שירות, ציורי סמיילי בסגנונות שונים על הקיר ועוד.

עיצוב מבואת כניסה לפי תחום עיסוק חברת הייטק

"שטיח אדום" בכניסה עם צילום בהגדלה של הצ'יפ שפיתחה החברה

קיר כוח בחברת טקסטיל

לוח דוגמאות של בדים ושימוש רב בטקסטיל במסדרון חברה העוסקת בענף הטקסטיל

עיצוב קיר כוח לפי עיסוק המשרד. עיצוב משרדים לחברת טקסטיל
חדר תצוגת טקסטיל במשרדים

חדר הדגמה עבור חברת ערד תעשיות העוסקת בין היתר במוצרי טקסטיל למלונאות

שלבו בעיצוב המשרד אלמנטים מהשפה הגרפית שלכם. שילוב אלמנטים גרפיים וצבעוניות שמתאימה ללוגו ולשפה השיווקית של החברה היא דרך טובה למתג את החברה. רצוי להיעזר לשם כך במעצב גרפי שמכיר או ילמד את השפה החזותית של החברה.

אפשר ליישם את הגרפיקה על גבי מדבקות שקופות על קירות זכוכית ואז הקיר מקבל מראה של ויטראז' יפיפה או על מדבקות על הקיר ואז צריך לדאוג למסגרת יפה שתחמיא ותיתן גימור מושלם לקיר. אם מדובר בחברה שרוצה להדגיש חדשנות אפשר ליצור גרפיקה או סרטוני תדמית ולהריץ אותם על מסכים גדולים.

עיצוב ריצופים שונים במבואת כניסה במשרדי טקסטיל

צבעוניות של אפורים ולבנים כדוגמת צבעי הלוגו בעיצוב משרדי ערד תעשיות

.שתפו את העובדים בהטמעת המיתוג בסביבת העבודה. ארגנו יום חווייתי שבו העובדים מכינים ציורים, קולאז'ים צילומים, פסלים או כל אלמנט אחר בנושא ערך מותג או תחום העיסוק של החברה. את היצירות אפשר להציג כתערוכה ולאחר מכן להציג אותן במקומות בולטים במשרדים.

אפשר גם לשלב פריטי ריהוט שהעובדים מביאים מהבית ומשתלבות בעיצוב המשרדים כך תיצרו גאוות יחידה והזדהות של העובדים עם המסרים והערכים של החברה.

מיתוג חדר ישיבות מזכוכית
חדר ישיבות מזכוכית עם מיתוג

שילוב צילומים של העובדים ממסעותיהם בעולם נותן נופך אישי במסדרונות החברה

עיצוב חלל עבודה פתוח באווירה ביתית

שילוב פריטי ריהוט מהבית נותן תחושת חמימות ביתית ושייכות