מיכל רוזן במדיה, על חידושים ומגמות והעידן החדש של משרדים היברידיים

מיכל רוזן על ההזדמנות הנדירה שנוצרה לארגונים עם המעבר למשרד ההיברידי, בגלובס 

בקישור כאן : מאמר דעה בגלובס על עידן העבודה החדש. מיכל רוזן מדברת על מוסכמות רווחות לגבי עיצוב משרדים בשיטת המשרד הפתוח (אופן ספייס) שהוכחו כשגויות בעקבות מחקרים שנערכו בשנים האחרונות.
נקודת התורפה המרכזית של האופן ספייס היא חוסר היכולת של השוהים בו להתרכז בביצוע משימותיהם. למרות הדעה הרווחת על הפוטנציאל לתקשורת בלתי אמצעית, ישירה ומהירה בין העובדים באופן ספייס מסתבר שדווקא שם האינטראקציה הפיזית ביניהם יורדת בעשרות אחוזים ביחס למשרדים עם מחיצות ויחד איתה יורדת התפוקה.
מיכל רוזן מציגה במאמר זה את משבר הקורונה ואת המעבר לעבודה היברידית כהזדמנות נדירה לתקן את השגיאות שנעשו בתכנון משרדים בשנים האחרונות באמצעות כמה דרכים:

  • הקצאת שטחים לעבודה בפרטיות.
    .
  • שילוב אזורים ייעודיים לפגישות ולעבודת מצוות.
    .
  • שילוב אלמנטים של טבע להגדלת יצירתיות, שלומות ותפוקה.
    .
  • תכנון משרדים שיתרמו להגדלת מספר הפגישות האקראיות.
    .
  • לתכנן משרדים על בסיס ניסוי מדעי לפני הקמת כל משרד (מתאים למשרדים גדולים).
    .
  • להקים גוף מחקר לתכנון משרדים שיהיה מבוסס על שיתוף פעולה בין חברות  ושיתוף מידע על שיטות תכנון מגוונות.
    .
    באמצעות הפעולות הללו אפשר לפתח מודל חדש ויצירתי לעיצוב משרדים בעידן החדש של סביבת העבודה
    .
עיצוב מסדרון ביופילי עם צמחיה טבעית ורצפת פרקט. האדניות מעץ משתלבות עם רצפת הפרקט

שילוב אלמנטים של טבע בתכנון מסדרון

על אופן ספייס שטוח – בעד ונגד, בכלכליסט

ראו כאן בקישור: על אופן ספייס שטוח בכלכליסט  מיכל רוזן השתתפה בכתבה בכלכליסט על המשרד השטוח שבו ניתחה את היתרונות והחסרונות של ישיבה באופן ספייס שבו עובדים ומנהלים יושבים ללא מחיצות תרתי משמע.
מצד אחד סגנון עבודה כזה מגביר את הנגישות למנהלים, שובר מחיצות ומעודד עבודת צוות. מצד שני, היא מדברת על היעילות והריכוז של העובדים שנפגעים באופן ספייס.

בכתבה משתתפים גם שלושה מנהלי חברות שמספרים על חוויית המשתמש באופן ספייס ומה הוביל אותם לבחירה בשיטה זו של תכנון משרדים.

עיצוב אופן ספייס לחברת הייטק, עם תעלות חשמל גלויות צבעוניות

עיצוב אופן ספייס

מעצבי משרדים מומחים שכדאי להכיר – מיכל רוזן  על איך מזהים עיצוב משרד איכותי? כתבה ב"הארץ"

קראו בקישור זה: מעצבים מומחים שכדאי להכיר, מיכל רוזן. מתייחסת לגיוון בעיצוב משרדים של מעצבי פנים למשרדים כאינדיקציה לעיצוב שמותאם בדיוק לצרכי החברה. כשרואים תיק עבודות עם עיצובים מגוונים מבחינת רעיונות עיצוביים, צבעוניות ושימוש בחומרי גמר הדבר מעיד על עיצוב פנים ותכנון אדריכלי איכותי.
לרוב הגיוון נובע מכך שכל משרד מקבל תכנון ועיצוב ייחודי המבוסס על טביעת האצבע הייחודית של הארגון והדבר מעיד על תכנון מקצועי תוך הקשבה לצרכי הארגון.
.
עוד היא מספרת על שיטת תכנון מיוחדת בסטודיו מיכל רוזן שמעלה את ההצלחה הפיננסית והארגונית.
התכנון מבוסס על מחקרים מתחום הפסיכולוגיה הארגונית שבדקו את הקשר בין עיצוב בשיטות שונות לבין הצלחת הארגון. תכנון אדריכלי של משרדים על בסיס תוצאות המחקרים הללו מעלה את שביעות הרצון של העובדים ואת התפוקה שלהם ובסופו של יום כל החברה והעובדים יוצאים נשכרים  בנושא זה מזכירה מיכל רוזן את כנס WELL שיזמה בהשתתפות חברות מובילות ישראליות ובינלאומיות, בו הציגה את הקשר שהתגלה במחקרים בין עיצוב משרדים להצלחה פיננסית וארגונית.

מיכל רוזן מזכירה בכתבה זו מחקרים המצביעים על קשר מובהק בין משרדים מעוצבים במתודולוגיה מסוימת לבין יצירתיות, wellbeing, תפוקה ופרמטרים חשובים נוספים.
היא מתייחסת גם לפוטנציאל העצום הטמון בעיצוב מסדרונות ובעיצוב קפטריה כדי ליצור מחוברות ונאמנות לארגון ועל העוצמה של חלל המשרדים ככלי תלת ממדי למיתוג מעסיק ולחיבור רגשי למותג.

עיצוב קפטריה עם שולחן אבירים למפגשים אקראיים בין העובדים בזמן ארוחת הצהריים ולגיבוש קהילת עובדים

עיצוב קפטריה שיוצרת מחוברות ונאמנות לארגון

מיכל רוזן על מיתוג משרדים בYNET

קראו כאן בקישור: כתבה בYNET, פרי עטה של מיכל רוזן, על מיתוג משרדים ועל הקשר בין עיצוב משרד לבין נאמנות ומחוברות לארגון הן מצד לקוחות והן מצד העובדים.
עיצוב משרד מקצועי אמור למתג את המשרדים. כדי למתג באופן אותנטי מציעה מיכל רוזן לאפיין את הייחוד של כל חברה באמצעות עיצוב פנים יצירתי.
בכתבה היא מביאה מקרה בוחן של חברת ייבוא רכב שבה המוטיב של תנועה ודינמיות  – שני מאפיינים עיקריים של החברה, בא לידי ביטוי באמצעות תכנון המשרדים.
מוטיב התנועה הודגש באמצעות עיצוב תאורה בפסים ארוכים שיוצרים מראה דינמי וגם באמצעות דימויים של כביש ודלפק נוטה קדימה עם דופן אלכסונית ונראה כמו נע על "הכביש".

לסיכום הכתבה ממליצה מיכל רוזן על שלושה שלבים למיתוג משרדים באמצעות עיצוב פנים:

  • הגדרת תכונה דומיננטית אופיינית של החברה.
    .
  • רעיון להמחשת התנועה באמצעות עיצוב החלל.
    .
  • חיבור העיצוב לעולם התוכן הייחודי של החברה.
עיצוב דלפק ועמדת קבלת קהל בצבע כתום התואמת את צבעי הלוגו של החברה

עיצוב דלפק עם דופן אלכסונית המשדרת תנועה

מיכל רוזן על עיצוב משרד כסביבת עבודה יצירתית

לתהרשמותכם בקישור: עיצוב משרד כסביבת עבודה יצירתית כתבה פרי עטה של מיכל רוזן בפורטל היזמות הישראלי STARTISRAEL.
הכתבה מתמקדת בהשפעת משרדים מעוצבים על יצירתיות.
אחד הגורמים שעשויים להגדיל יצירתיות הוא ריבוי פגישות אקראיות.
מיכל רוזן מתארת כיצד אפשר להגדיל את מספר הפגישות האקראיות בין העובדים ומציגה כמקרה בוחן את הספור של עיצוב משרדי חברה שעוסקת באפיון ועיצוב חוויית משתמש במדיה הדיגיטלית.

על ידי שימוש בחלל שמעודד פגישות אקראיות, צבעוניות מתאימה והרבה לוחות מגנטיים מחיקים לתקשורת עיצבה מיכל רוזן משרדים שמשדרים שמחה וחמימות כאחד ועצם השימוש באלמנטים מיוחדים כמו תעלות מיזוג מבד וצבעוניות עזה משדר יצירתיות ומאפשר לה לשגשג.

עיצוב אופן ספייס צבעוני עם תקרה חשופה במשרדי חברת הייטק. עיצוב משרדים צבעוני בגווני כתום, צהוב אדום ואפור.

עיצוב משרדים המשדר יצירתיות

תפריט נגישות