טלפון  03-7326997

לעצב את המשרדים שלך כסביבת עבודה ממותגת

עיצוב פנים למבואת כניסה במשרדי טורקיש אירליינס

למה בכלל צריך למתג את סביבת העבודה? עד לפני עשור חברות לא נהגו ליישם את המיתוג בסביבת העבודה שלהם ועיצוב משרדי החברה התמקד בפונקציונליות וביופי. 

הכנסת מיתוג לתוך עיצוב פנים של משרדים כחלק מהתהליך היא תוצר של כמה מגמות עולמיות מהשנים האחרונות:

  1. תחרות גוברת בין חברות וגידול ניכר במספרן של חברות ועסקים מאותו ענף:

התחרות הגוברת מביאה לחיפוש אחר דרכים יצירתיות ופלטפורמות חדשות למיתוג, שהוא אחד הענפים בתחום השיווק. בשנים האחרונות הבינו חברות רבות שחלל המשרדים הוא פלטפורמה רבת עוצמה להעברת המסרים שלהן, בין אם אל העובדים או ללקוחות ולקוחות פוטנציאלים המבקרים במשרדים

עיצוב משרדי הייטק המשלב בתוכו עיצוב כולל דרך הצבעוניות של לוגו החברה. עיצוב צעיר ומהנה
מבואת כניסה מעוצבת במשרדי חברת טקסטיל
  1. צורך גובר ביצירת בידול לחברה שנוצר בגלל מוצרים דומים מאוד או זהים:

בעקבות המגמה של העברת רוב הייצור בעולם לסין ולמזרח הרחוק נוצר מצב שהיום הרבה מוצרים השייכים לאותו תחום הם זהים או דומים מאוד וכמעט אין הבדל באיכות. תוצאה מכך הבידול בין חברות שמוכרות את אותו מוצר בא לידי ביטוי באיכות השירות או בעיצוב המוצר. כחלק ממגמה זו, גם המשקל של עיצוב ומיתוג למשרדי חברות עלה והוא הפך להיות אלמנט חשוב בשרשרת תהליכי השיווק של חברות.

דלפק קבלה מזכוכית מודפסת המשדר את נושא המשרד
  1. התחרות על גיוס עובדים איכותיים:

כחלק מתהליך של התגברות התחרות בין חברות גברה גם התחרות על משיכת אנשים איכותיים לאיוש משרות. העובדים שיש להם ביקוש רב, במיוחד בחברות הייטק, הופכים בררנים יותר ויש צורך למשוך אותם לחברה, בין היתר על ידי סביבת עבודה מדליקה וכייפית.

חלל עבודה צבעוני פתוח עם אי מטבחון במרכז

לנראות ולמסרים העוברים דרך המשרדים אל העובדים חשיבות גדולה ביצירת חיבור לחברה ותחושת שייכות ומשפיע גם על התנהלות העבודה השוטפת.

בשורה התחתונה, יישום המיתוג בסביבת העבודה מסייע מאוד לשימור עובדים קיימים ולגיוס עובדים חדשים ו"נחשקים"

  1. מיתוג סביבת העבודה לחברות המספקות שירותים ולבעלי מקצועות חופשיים כאמצעי להמחיש את איכויות השירות שהוא "מוצר" בלתי מוחשי:

לקוח של חברה שמספקת שירותים אינו יכול לראות או לגעת פיזית במוצר שלה וכתחליף הלקוח יחפש רמזים אחרים לטיב השירות ולאמינות החברה. אנשים רבים תופסים סגנון עיצוב מסויים של סביבה כמעיד על אמינות, יציבות וסולידיות. לדוגמא: נכנסתם למשרדו של עורך דין שהגעתם אליו במקרה לקבלת ייעוץ ואולי כדי לשכור את שירותיו. אתם מרגישים חשש ותוהים על טיבו של עורך הדין. אם המשרד נראה מסודר ומעוצב, פה ושם תלויות תמונות אמנות על הקירות ועל קיר בולט תלויות תעודות הסמכה וכמה כתבות מהעתונות על המשרד. ה"הבטחה" שהקירות משדרים, של אמינות, יציבות ויוקרה נוצרת ע"י שילוב של תעודות, מאמרים ועיצוב תומך ותגרום לכם להרגיש רגועים ובטוחים יותר באיכות השירות של עורך הדין.

עיצוב חדר משחקים במשרדי חברת סטארטאפ

בדומה לכך, כל חברה שמספקת שירותים בכל תחום תוכל ליצור אצל הלקוח את ההתרשמות הרצויה ולהמחיש את טיב השירות והבידול שלו באמצעות מיתוג סביבת העבודה.

איך מתבצע התהליך אצלנו בסטודיו?

במקביל לתהליך התכנון הכללי של המשרדים שעליו תוכלו לקרוא כאן מתבצע תכנון עבור יישום המיתוג של החברה בסביבת העבודה. צוות ההיגוי של התכנון מצד החברה רצוי שיכלול את מנהלי האסטרטגיה, השיווק והמיתוג של החברה – בחברות קטנות בדרך כלל אדם אחד ממלא את שלושת התפקידים.

בשלב הראשון מגדירים מהו ערך המותג המרכזי שהחברה תשדר דרך עיצוב פנים המשרדים. מהו המיקוד בהעברת המסר? האם הוא מיועד בעיקר לעובדים או ללקוחות המבקרים במשרדים? במרכזי פיתוח של חברות הייטק מבקרים בדרך כלל מעט לקוחות ולכן המסר הוא עבור פנים הארגון, לעובדי החברה. לעומת זאת, במשרדי עורכי דין ומקצועות חופשיים המסרים ימוקדו בעיקר בלקוחות ואורחים שמגיעים, לעיתים כדי לסגור עסקה. הדגש במסרים שמועברים לעובדים יהיה אמנם שונה מהדגש במסר ללקוח אבל כמובן שלא תהיה סתירה ביניהם והמסרים ישלימו זה את זה. אחרי שהמסר המרכזי מוגדר סטודיו מיכל רוזן נכנס לפעולה ומציע את הקונספט הייחודי עבור החברה לצורך העברת המסר.
לדוגמא: בפרויקט עיצוב משרדים חדשים לחברת צ'יינה מוטורס התבקשנו לשדר את תחום העיסוק של החברה המייבאת אוטובוסים ורכבים כבדים ולהדגיש את אלמנט התנועה. הקונספט שבנינו לצורך כך היה עיצוב בקווים אלכסוניים ארוכים שיוצרים תחושה של פרספקטיבה ותנועה, רצועות שטיח שנמתחים לאורך המסדרונות וממוקמים בכניסה באלכסון ומזכירים כביש וכן שילוב דגמי רכבים כבדים להשלמת התמונה.

עיצוב צבעוני של דלפק קבלה ותאורה המשדרים תנועה

הקונספט מועבר ללקוח לאישור ולאחר קבלת הערות וביצוע תיקונים משולב הרעיון המרכזי של המיתוג בתוך התכנון הכללי של המשרדים.
בשלב השני המיקוד הוא באופן העברת המסר. כאן אנו חושבים איך לחבר את שפת העיצוב בה נשתמש בעיצוב הפנים – חלל, צורניות, צבעים, תאורה וטקסטורות – לשפת המותג ולנראות הכוללת שלו: סלוגן, אופי המסרים המילוליים (קופי), עיצוב גראפי של לוגו וניירת, ועוד. בחברות קטנות שלעיתים אין להן זהות מותג ברורה נתחבר לעיצוב הגראפי של הלוגו והניירת ונתמקד בדרך העברת המסרים בחלל. המטרה היא שכאשר מבקרים במשרד עיצוב המשרד ייתפס כמקושר והמשכי לאתר, ללוגו ולשפת העיצוב הכללית של החברה.

חלל ישיבה ממותג דמוי תא טלפון

במקרים מסויימים, כשנכנסים לתהליך חשיבה אסטרטגי על המסרים שהחברה רוצה להעביר מבינים שהנראות הקיימת של החברה סותרת או שכבר אינה מתאימה למסרים שהיא רוצה להעביר ואז במקביל לעיצוב המשרדים מחליט הלקוח לבצע תהליך של עיצוב גראפי מחודש או אפילו טיפול שורש של מיתוג מחדש. כאן המקום להעיר שגם מיתוג סביבת העבודה, כדי שיהיה אפקטיבי וייגע ללב העובדים והלקוחות כאחד, צריך להיות אותנטי. המשימה החשובה שיש לעשות עוד לפני התהליך היא לבדוק אם המסרים שאתם רוצים להעביר אכן מייצגים את המהות והDNA של החברה. בנושא זה אספר לכם לסיום אנקדוטה אישית שלמדתי ממנה רבות: הסטודיו שלי, שהקמתי בעמל רב ב-10 אצבעות, תמיד היה סטודיו בוטיק. כיון שאני מעדיפה להיות מעורה בכל פרויקט עד רמת הבורג, הצוות שלי מאז ומעולם היה איכותי ומצומצם. במידה מסויימת, הדשא אצל השכן ירוק יותר וקינאתי מעט במשרדים הגדולים שיש להם עשרות עובדים ומתהדרים בפרויקטים של עשרות אלפי מטרים. קראתי לסטודיו שלי "רוזן מעצבים" וקיבלתי פידבק מכל מי שנכנס לאתר שלי, שהאתר והשם משדרים רושם של משרד גדול לעיצוב פנים, מסוג אלו המבצעים עשרות פרויקטים במקביל.

לפני כ-8 שנים הגעתי לפגישת היכרות עם אחד מבוני המותגים הידועים בארץ, דברנו על אפשרות לשיתוף פעולה. לקראת סוף הפגישה הצגתי לפניו קטלוג שעיצבתי לא מזמן ושאלתי אותו מה דעתו. השם רוזן מעצבים התנוסס בראש הקטלוג. הוא בחן את הקטלוג ואמר "את נופלת בפח ידוע. את לא צריכה לנסות להראות שאת משהו שאת לא, מה שאת, מעצבת פנים מוכשרת שיש לה סטודיו בוטיק, זה הדבר הטוב ביותר בשבילך וגם בשביל הלקוחות המתאימים." דברנו על כך שדווקא היום חברות גדולות מחפשות את איש המקצוע האיכותי שייתן להם שירות אישי ולא משרדים גדולים שבהם הם עלולים למצוא את עצמם, אחרי פגישת ההכרות הראשונה עם הבעלים, עובדים עם מתכננים עם פחות נסיון ויידע. "אל תתמקדי בגודל שאין לך, תתמקדי בשם שלך, במקצועיות ובשירות המעולה שספרת לי עליו ואת זה תמתגי" סיכם מומחה המיתוג. בעקבות ההערה החכמה והמקצועית הזו שפגעה בול לבטן שיניתי את שם העסק שלי מרוזן מעצבים לסטודיו מיכל רוזן.

רוצה לשמוע עוד על תהליך התכנון? התקשר אלינו 03-7326997
רוצה לצפות בפרויקטים נוספים? לחץ כאן